اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر خبر داد:

فعالیت 108 بهورز در 66 خانه بهداشت ابهر

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر از فعالیت 108 بهورز در 66 خانه بهداشت خبر داد.

فعالیت 108 بهورز در 66 خانه بهداشت ابهر
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، اکبر موسوی ‌در گردهمایی بهورزان این شهرستان با بیان اینکه بهورزان رزمندگان خط اول عرصه سلامت در کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: بهورزان با ساده‌ترین شکل، با بهترین الفاظ و بهره‌گیری از بهترین لهجه مفاهیم سلامتی را برای مردم روستا ترجمه می‌کنند.
وی با اشاره به وظایف بهورزان خاطرنشان کرد: سرشماری خانوارهای روستایی و اطلاعات آماری در طول سال، آموزش بهداشت در همه زمنیه‌های بهداشتی و تشکیل جلسه برای رفع مشکلات بهداشتی از مهم‌ترین وظایف بهورزان است.
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر افزود: خدمات بهداشت خانواده، خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌ها از دیگر وظایف بهورزان است.
وی خدمات بهداشت محیط را از دیگر وظایف بهورزان برشمرد و ابراز داشت: خدمات بهداشت حرفه‌ای، کمک‌های اولیه و همچنین بهداشت دانش‌آموزان وظایف دیگر بهورزان محسوب می‌شود.
موسوی با اشاره به فعالیت 108 بهورز در 66 خانه بهداشت تصریح کرد: 37 بهورز ابهر را آقا و 71 نفر را خانم تشکیل داده و در حال فعالیت و ارائه خدمات به روستاییان می‌باشند.
وی با بیان اینکه از سال 64 بهورزان وارد سیستم شدند، گفت: در آن زمان تفکر نظام سلامت این بود که بهورزان با مدرک پنجم ابتدایی باشند، ولی 15 نفر طی این سال‌ها موفق به اخذ دیپلم شده‌اند.
مسئول شبکه بهداشت و درمان ابهر افزود: علاوه بر این یک نفر از بهورزان موفق به اخذ مدرک کارشناسی و یک نفر موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شده و همچنین در حال حاضر سه بهورز نیز دانشجو هستند.
وی با بیان اینکه بهورزان در جلب مشارکت‌های مردمی نیز نقش فعال و ویژه‌ای دارند، عنوان داشت: در حال حاضر بهورزان علاوه بر رفع مشکلات روستاییان در تربیت فرزندان خود نیز موفق بوده‌اند به گونه‌ای یکی از فرزندان بهورزان پزشک، دو نفر مهندس و دو نفر نیز مهندس IT هستند.
موسوی در پایان گفت: در مناطق روستایی باید این باور را داشته باشیم که بهورزان در ارزیابی سریع حادثه بهترین و مطمئن‌ترین افراد هستند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول