اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهشت زهرا (س) صورت گرفت؛

برگزاری مراسم بزرگداشت علمدار تفحص

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت مجید پازوکی علمدار تفحص با حضور فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) و جمع کثیری از خانواده شهدا و امت حزب‌الله در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت علمدار تفحص
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت شهید مجید پازوکی فرمانده گروه تفحص لشکر 27 محمد رسول‌الله با حضور حسین همدانی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) و جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و هم‌رزمان و هم‌سنگران وی در قطعه 27 بهشت زهرا (س) برگزار شد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم که به همت اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و با همکاری لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برگزار شده بود، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های والای امام شهدا ادای احترام کردند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران شهید مجید پازوکی را سردار نیروهای تخریب در هشت سال دفاع مقدس خواند و گفت: شهید پازوکی در عملیات فتح‌المبین و در گردان تخریب پر آوازه شد و توانست با یک عملیات ابتکاری در ارتفاعات تپه چشمه در منطقه دشت عباس، میادین مین را پاکسازی کند و بعد از دفاع مقدس برای پیدا کردن پیکر مطهر شهدا که در منطقه باقی مانده بود، نیاز مجدد بود نیروهای تخریب لشکر 27 محمد رسول الله که کار آنها پاکسازی میادین مین بود، عملیات را آغاز کنند و این سردار با اینکه خود یکی از جانبازان و شهدای زنده بود برای رفتن به این ماموریت سر از پا نمی‌شناخت. 
حسین همدانی با بیان اینکه شهید پازوکی یکپارچه جاذبه بود، عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس او داوطلبانه به مناطق مین‌گذاری شده، اعزام شد و روزها و ماه‌ها با دوستانشان در مناطق عملیاتی به دنبال پیدا کردن اجساد شهدا بودند و همه همرزمانش وی را به عنوان یک الگو انتخاب کرده بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید پازوکی در عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر 1، کربلای 5، والفجر 8 شرکت داشت و در طول این رشادت‌ها از ناحیه گلو، سر و دست مجروح و شیمیایی شده بود و شش ماه نیز در حالت کما به سر برده بود.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در ارتباط با نحوه شهادت پازوکی تصریح کرد: شهید پازوکی که پس از شهادت یار دیرینش شهید محمودوند، به عنوان فرمانده تفحص لشکر 27 محمد رسول الله (ص) برگزیده شد، پس از مرارت فراوان و تفحص در رمل‌های سوزان خوزستان در 17 مهر ماه سال 80 بر اثر انفجار در میدان مین به فیض شهادت نائل آمد.
جا ماندگان کاروان شهادت در این مراسم با اشک دیده به حال رفقای شهید خود غبطه می‌خوردند و جوانان نیز با توسل به ائمه اطهار علیهم‌السلام توفیق ادامه دادن را شهدا را از خداوند متعال مسئلت داشتند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول