اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی ‌زنجان در گفت‌و‌گو با فارس:

72 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی زنجان بومی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان گفت: در حال حاضر 72 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان بومی هستند.

72 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی ـ کاربردی زنجان بومی هستند
محمد فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی کشور و به تبع آن دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان پیشرفت‌های بسیاری در چند سال اخیر کسب کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد مراکز دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی قبل از سال 85 چهار مرکز بوده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان یادآور شد: در حال حاضر تعداد مراکز دانشگاهی این دانشگاه به 14 مرکز رسیده است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه افزایش تعداد مراکز دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان یادآور شد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط تا پایان سال‌جاری تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی به 17 مرکز افزایش می‌یابد.
فتحی همچنین با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه‌ اذعان داشت: تا پایان سال‌جاری تعداد دانشجویان این دانشگاه به 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.
‌وی با اشاره به افزایش چشمگیر دانشجویان این دانشگاه در مقایسه با سال 85 یادآور شد: تعداد دانشجویان این دانشگاه هر سال به میزان 125 درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان شهریه بسیار کمی بابت تحصیل در این دانشگاه پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: پس از روی کار آمدن دولت نهم و دهم 40 درصد شهریه‌های این دانشگاه کاهش یافته است.
وی نظام آموزشی این دانشگاه را متفاوت از سایر دانشگاه‌های دیگر عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی هم از نظر آموزشی و هم ساختاری هیچ کمک ریالی از دولت دریافت نکرده است.
فتحی تاکید کرد: در حال حاضر اقداماتی که صورت می‌گیرد و امکاناتی که در این دانشگاه ایجاد می‌شود از طریق شهریه‌هایی است که از دانشجویان دریافت می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی دارای 36 درصد رشد در زمینه‌های مدیریت و خدمات است، افزود: در زمینه افزایش رشته‌ها نیز دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان دارای رشد 432 درصدی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان همچنین با اشاره به افزایش جذب اساتید در این دانشگاه ادامه داد: در این زمینه نیز دانشگاه علمی کاربردی دارای 250 درصد رشد در سال است.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی و کاربردی پایه و اساسی برای توانمند‌سازی انسانی هستند، ادامه داد: انجام و آموزش چنین مهارت‌هایی موجب کار آفرینی و ثروت‌سازی در جامعه می‌شود.
فتحی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه علمی کاربردی در نظر دارند‌ تا تعداد تحصیل‌کرده‌های مشغول به کار در جامعه را افزایش دهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول