اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وسعتی بیش از 4 هزار متر‌مربع؛

مجتمع آموزشی شهید مازوچی کاشان کلنگ‌زنی شد

خبرگزاری فارس: کلنگ احداث مجتمع آموزشی خیرساز شهید مازوچی با حضور خیران مدرسه‌ساز شهرستان کاشان طی مراسمی به زمین زده شد.

مجتمع آموزشی شهید مازوچی کاشان کلنگ‌زنی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار کرد: زمین این مجتمع به ارزش 15 میلیارد ریال توسط حاج جواد مازوچی خیر مدرسه‌ساز کاشانی به یادبود فرزند شهیدش حسین مازوچی به اداره آموزش و پرورش این شهرستان اهدا و سند آن به نام این اداره ثبت شده‌ است.
حسین حنطه‌ای افزود: این مجتمع با وسعت 4 هزار و 100 متر‌مربع در دو مقطع ابتدایی و دبیرستان شامل سالن ورزشی، کتابخانه و اجتماعات در فاز دو ناجی‌آباد کاشان احداث می‌شود.
وی با تقدیر از زحمات و حمایت‌های خیران مدرسه‌ساز کاشانی و مساعدت‌های ارزشمند آنها در امر مدرسه‌سازی در این شهرستان عنوان کرد: طی 50 ساله اخیر، خیران 76 واحد آموزشی را با 745 باب کلاس، هشت باب سالن نمازخانه و چندمنظوره، یک استخر شنا و چهار سالن ورزشی احداث کرده‌اند.
به گفته وی خیران مدرسه‌ساز کاشانی طی این مدت همچنین 59 قطعه زمین بالغ بر 152 هزار و840 مترمربع را اهدا و شش باب منزل مسکونی با 3 هزار و350 متر مربع وسعت را خریداری کرده اند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان در ادامه نهضت مدرسه‌سازی و حرکت خداپسندانه خیران این شهرستان را ستود و تداوم و استمرار خدمات این بانیان خیر و نیکوکاران انفاق‌گر در بذل مال را خواستار شد.
حنطه‌ای توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی و رفاهی به ویژه سالن‌های ورزشی را ارزنده‌ترین اقدام در راستای استفاده مطلوب و بهینه جوانان و دانش‌آموزان از اوقات فراغت و گام مثبتی در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی دانست.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان کاشان 120 واحد آموزشی با عمر 35 سال وجود دارند که بر اساس شاخص‌های اعلام شده در ردیف مدارس تخریبی قرار دارند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان با تأکید بر اینکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر سالانه سه واحد آموزشی 10 کلاسه در شهرستان کاشان احداث شود به 40 سال زمان نیاز است تا تمام مدارس تخریبی این شهرستان از مدار خارج شود افزود: در حال حاضر 30 واحد آموزشی کاشان به صورت چرخشی و دو شیفته اداره می‌شوند.
حنطه‌ای به ضرورت احداث مدرسه‌سازی و فضاهای آموزشی نیز پرداخت و گفت: مدرسه‌سازی نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه و  همچنین بزرگ‌ترین نیاز اجتماع ماست.
به گفته وی کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه می‌گویند نیاز به مدرسه‌سازی نیست بزرگ‌ترین ظلم را به آموزش و پرورش و فرزندان ما می‌کنند.
وی با اشاره به جمعیت 55 هزار نفری دانش‌آموزی شهرستان کاشان و رشد مهاجرپذیری که به علت خشکسالی و کاهش نزولات جوی به کاشان صورت گرفته و سبب مهاجرت روستائیان کاشان به این شهرستان شده‌ است، عنوان کرد: مهاجرت ساکنان روستاها به شهرستان، وجود بیش از‌ 7 هزار دانش‌آموز افاغنه و تراکم جمعیت نیاز به مدرسه‌سازی را به صورت کاملا محسوس افزایش داده ‌است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیاز این شهرستان به احداث 120 مدرسه با 800 کلاس درس را خاطرنشان کرد و گفت: احداث 55 باب نمازخانه، شش استخر و 126 سالن ورزشی از دیگر نیازهای آموزش و پرورش شهرستان کاشان است که مساعدت و حمایت همه جانبه خیران را در برطرف کردن این نیازمندی‌ها طلب می‌کند.
مدیر‌عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان نیز در این مراسم از تعامل خوب اعضای این مجمع و خیران تقدیر کرد و گفت: هم اکنون در شهرستان کاشان علاوه بر  10 سالن ورزشی خیرساز موجود شش سالن دیگر نیز در حال احداث است.
محمد کتابچی با اشاره به ساخت 12 مدرسه خیرساز در حال احداث در شهرستان کاشان افزود: آقای دایی‌زاده به عنوان خیر مدرسه‌ساز تکمیل ساخت متوقف شده  مدرسه در شهر مشکات را متعهد شده ‌است.
وی اهدای چند قطعه زمین توسط خانم مستوفی به یادبود همسرش شادروان حسن مستوفی را برای توسعه فضاهای آموزشی یادآور شد و افزود: آقای مصراحی خیر مدرسه‌ساز نیز ساخت سالن ورزشی مدرسه راهنمایی مصراحی در شهرک 22 بهمن کاشان را متعهد شده ‌است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع آموزشی خیرساز شهید مازوچی با حضور خیران مدرسه‌ساز، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز و دیگر مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات مدرسه شهید عباس کاشانی‌پور برگزار شد.
خواندن بخشی از وصیتنامه شهید حسین مازوچی و عباس کاشانی‌پور، قرائت مقاله در وصف خدمات ارزشمند خیران، اجرای گروه سرود دانش‌آموزی مدرسه راهنمایی خیرساز اخوان صفاری و تقدیر از تعدادی خیران مدرسه‌ساز از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول