اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

افتتاح 41 مجتمع‌ آموزشی شهری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جاری 41 مجتمع‌ آموزشی شهری در استان زنجان افتتاح می‌شود.

افتتاح 41 مجتمع‌ آموزشی شهری در استان زنجان
امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با ایجاد مجتمع‌های آموزشی دانش‌آموزان فقط یکبار در مدرسه ثبت‌نام می‌کنند.
وی با مثبت ارزیابی کردن ایجاد مجتمع‌های آموزشی شهری در استان ادامه داد: با احداث این مجتمع‌ها دانش‌آموز در طول 12 سال تحصیل فقط یکبار ثبت‌نام می‌کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: مسئله مهم در ایجاد این مجمتع‌ها قطع نشدن ارتباط خانواده با اولیای مدرسه است.
وی تصریح کرد: این ارتباط چهار تا پنج ساله شده و شناخت خانواده و اولیای مدرسه از یکدیگر یک شناخت پایدار می‌شود.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مختلف آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه ارتقا سطح علمی و فرهنگی دانشجویان ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب آموزش و پرورش استان زنجان تک‌نوبته کردن مدارس است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 85 درصد از مدارس استان زنجان تک‌نوبته شده‌اند، اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان زنجان در تلاش هستند، تا همه مدارس استان تبدیل به تک‌نوبته شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولان آموزش و پرورش مقرر شده که نیمی از آموزش‌های مدارس مهارتی شود.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته مقرر شده که در سال تحصیلی جاری 45 درصد از آموزش‌ها در مدارس تبدیل به آموزش‌های مهارتی شود.
نظری همچنین با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص هوشمند کردن مدارس اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده در طول پنج سال مدارس هوشمند شوند.
وی با بیان اینکه طبق این برنامه مقرر شده هر سال 20 درصد از مدارس هوشمند شوند، ادامه داد: با انجام این برنامه به صورت منظم در پایان پنج سال همه مدارس هوشمند می‌شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین از دیگر اقدامات آموزش و پرورش کشور و به تبع آن استان زنجان اجرای همگام با قرآن را در مدارس استان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در همه مدارس راهنمایی استان زنجان اجرا می‌شود.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح روزانه یک لوح قرآنی در کلاس‌های درس نصب شده و دانش‌آموزان در آغاز کلاس به قرائت لوح قرآنی مشخص شده برای آن روز می‌پردازند.
نظری تصریح کرد: با این اقدام دانش‌آموزان هرچه بیشتر با مفاهیم قرآنی آشنا شده و با تدبر و تامل در این آیات قرآنی آنها را در زندگی خود به صورت کاربردی به کار می‌برند.
وی یادگیری نحوه صحیح تلفظ کلمات و آیه‌های قرآنی در لوح‌های نصب شده در مدارس را از جمله اهداف اجرای طرح مذکور در مدارس برشمرد و اضافه کرد: از دیگر برکات این طرح انس روزانه دانش‌آموزان با قرآن و مفاهیم و آیه‌های آن است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول