اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورامینی خبر داد:

گردآوری آثار 5900 شهید استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: آثار 5 هزار و 900 شهید استان قم گردآوری و برای ثبت و بهره‌برداری به بنیاد شهید کشور منتقل شده است.

گردآوری آثار 5900 شهید استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، محمد‌کاظم پور‌امینی اظهار کرد: یاد و راه شهدا همواره چراغ هدایت انسان برای قرار گرفتن در مسیر صحیح بوده است و ادامه این راه نیز نیازمند همان فرهنگ ایثار و شهادت است که جز با کمک آثار ارزشمند شهدا و ایثارگران محقق نمی‌شود.
وی ادامه داد: جمع‎آوری، حفظ، تنظیم و نشر آثار ارزشمند شهدا به عنوان میراث ارزنده فرهنگ ایثار و شهادت و پایه و زیربنای ترویج این فرهنگ غنی به شمار می‌رود و وظیفه‎ای بسیار مهم و زمینه‎ساز بهره‎برداری صحیح نسل حاضر و آینده از این آثار گرانبها را فراهم می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: از این رو طرح جمع‌آوری آثار شهدا با هدف مستندسازی و تمرکز آثار و اسناد فرهنگی شهدا، جانبازان و آزادگان، تشکیل و تکمیل پرونده فرهنگی شهدا و ایثارگران، دستیابی علمی و آسان به آثار، نگهداری علمی آثار، جلوگیری از تخریب و اضمحلال و تحریف آثار فرهنگی و بهره‎برداری کامل از آثار به عنوان منابع تحقیقاتی، علمی، تبلیغی برای پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان پیگیری شد.
وی افزود: این طرح که از سال 88 در قم آغاز شد در ابتدای امسال به اتمام رسید و هم‌اکنون با توجه به تشکیل کارگروه گلزارها و ترویح فرهنگ ایثار و شهادت و مصوبه این کارگروه مبنی بر همکاری سایر بخش‌ها و قرار دادن همه آثار موجود از شهدا و ایثارگران در آن دستگاه‌ها، بنابراین مرحله تکمیلی آن نیز به اجرا گذاشته شده است.
پورامینی عنوان کرد: طرح گردآوری آثار شهدا اعم از آثار مکتوب، صوتی، تصویری، شفاهی شامل وصیتنامه، زندگینامه، خاطره، کتاب، نامه، یادداشت، مقاله، سخنرانی و آثار هنری است. 
وی افزود: این آثار در قالب تیم‌های جمع‌آوری از طریق مراجعه به منابع موجود از قبیل خانواده شهید، محل کار، محل تحصیل، همرزم، دوستان، اقوام، سازمان‎ها و مراکز، نهادهای انقلابی، مطبوعات و صدا و سیما انجام شده است.  
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح جمع‎آوری شهدا را انجام داده اما خاطرات بسیاری از شهدا و آثار بیشماری از این عزیزان در دست همرزمان و مراکز دیگر موجود است که لازم است این آثار با همکاری سایر بخش‌ها به صورت جامع جمع‌آوری شود.
وی تصریح کرد: همزمان با طرح گردآوری آثار شهدا آثار بیش از 237 نفر از جانبازان 70 درصد استان قم نیز گردآوری و ثبت شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول