اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

آموزش 3 هزار امدادگر زن در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر 3 هزار نیروی آموزش‌دیده زن در کل کشور سازماندهی شده‌اند که در مواقع بحرانی و بروز حوادث از توانمندی آنها استفاده می‌کنیم.

آموزش 3 هزار امدادگر زن در کشور
ظاهر رستمی در حاشیه مانور بزرگ امداد و نجات اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تجارب به دست آمده سال‌های گذشته به ویژه دوران هشت سال دفاع مقدس، ما را آبدیده‌تر از گذشته کرده است به طوری که ما امروز تلاش می‌کنیم امکانات امداد و نجات و کمک به حادثه‌دیدگان را اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تجهیز کنیم.
وی با قدردانی از حمایت مسئولان کارگروه‌های امداد و نجات و مدیریت بحران استان در برگزاری مانورهای متعدد با هدف حفظ آمادگی نیروها در کاهش اثرات بلایای طبیعی، افزود: با همراهی خوب مدیرعامل هلال‌احمر و معاونین، جغرافیای کشور را به دقت مطالعه کرده و با حضور در همه استان‌ها با امکانات، تجهیزات و توانمندی‌های آنها آشنا هستیم.
این مسئول بیان داشت: در هفته کاهش بلایای طبیعی نیز تمام معاونت‌های جمعیت هلال‌احمر به استان‌های مختلف سفر کرده و مصمم هستیم فاز دوم توزیع امکانات و تجهیزات را به استان‌ها در دستور کار قرار دهیم.
رستمی با یادآوری اینکه در 1.5سال گذشته 13 دستگاه خودرو و هشت دستگاه موتورسیکلت با تامین اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان در اختیار جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل قرار گرفته است، افزود: این تامین تجهیزات و امکانات و توجه به هلال‌احمر این استان با 30 سال تلاش گذشته برابری می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود به دغدغه اغلب استان‌ها در خرید و واگذاری بالگرد اشاره کرد و افزود: قرار است با تامین اعتبار 50 درصدی از سوی وزارت کشور و مابقی از سوی جمعیت هلال‌احمر تا سال 91 استان‌ها آشیانه مورد نظر برای واگذاری یک فروند بالگرد را فراهم کنند تا در اسرع وقت بتوانیم بالگردها را به استان‌ها تحویل دهیم.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: مقدم‌تر از این کار و تا پایان سال 91 در صدد تجهیز امداد و نجات زمینی هستیم تا با واگذاری امکانات، توسعه آموزش‌ها، اهدای ست نجات به استان‌ها و همچنین واگذاری خودرو و آمبولانس بتوانیم در حوادث مختلف در کمترین زمان کار امداد و نجات را انجام دهیم.
وی گفت: هر چند معتقدیم کوهستانی بودن استان اردبیل و برخی استان‌ها طلب می‌کند تا در خرید و واگذاری بالگرد تلاش کنیم اما اگر حادثه‌ای شب هنگام رخ دهد بیشتر از بالگرد ما به تجهیزات زمینی امداد و نجات نیاز داریم تا کار با سرعت انجام شود.
این مسئول در ادامه به توانمندی بانوان در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: ‌زنان ما در حوزه‌های مختلف به ویژه امداد و نجات ثابت کردند که در کسب مهارت‌های فنی، دلسوزی در صحنه حوادث، رعایت موارد بهداشتی و بسیاری از آیتم‌ها جلوتر از مردان هستند و باید از این توانمندی‌ها در قالب تیم‌های امداد و نجات استفاده کرد.
وی در پایان سخنان خود از مساعدت‌های لازم برای تشکیل تیم‌های تخصصی به ویژه امداد و نجات کوهستان و جاده و تجهیز برخی از امکانات خبر داد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول