اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی:

300 هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی همیار پلیس هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون بیش از 300 هزار نفر از دانش‌آموزان به عنوان همیار پلیس با پلیس راهور همکاری می‌کنند.

300 هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی همیار پلیس هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمهدی پورپیغمبر عصر امروز در همایش همیاران پلیس اظهار داشت: با عنایت به توان تاثیرگذاری کودکان به عملکرد والدین، چه از حیث ایجاد انضباط اجتماعی در جامعه و چه از جنبه آموزش و فرهنگسازی و موضوعات اجتماعی به خصوص در طرح‌های آموزش و فرهنگ ترافیک امیدواری برای بهبود آمد و شد در آینده را فراهم آمده است.
وی افزود: با توجه به نتایج حاصل از اجرای طرح همیار پلیس که موجب کاهش تلفات و جراحات سوانح رانندگی در مسافرت‌های نوروزی و تابستانی و بازگشایی مدارس است، با نگرش به شعار هفته ناجا در سال‌جاری(سهم من از امنیت و آرامش) نشانگر تعامل بین پلیس و اقشار مختلف اجتماعی و استفاده از توان سازمان برای آموزش و فرهنگسازی و حساس‌سازی خانواده‌ها و مسئولان به مقوله ایمنی ترافیک است.
پورپیغمبر ادامه داد: در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش سالانه حدوداً 27 هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سطح استان، هم‌اکنون بیش از 300 هزار نفر از دانش‌آموزان به عنوان همیار پلیس با پلیس راهور همکاری می‌کنند که بخش اعظم جذب و آموزش همیاران پلیس توسط یک هزار و 200 نفر از فرهنگ یاران ترافیک در سطح استان انجام پذیرفته است.
وی اهداف اجرای طرح همیاران پلیس را ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی در ترافیک و تقویت انضباط اجتماعی در بین دانش‌آموزان و اولیاء آنان، تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در بین دانش‌آموزان، آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با موارد ایمنی در ترافیک از طریق شناسایی تخلفات حادثه‌ساز، نهادینه کردن رعایت و احترام به قوانین اجتماعی بین دانش‌آموزان و اولیا آنان و همچنین کاهش تخلفات رانندگی و به تبع آن کاهش تلفات انسانی و ضررهای مادی حاصل از سوانح رانندگی دانست.
پورپیغمبر در تشریح اقدامات سال‌های گذشته در ارتباط با آموزش و فرهنگ‌سازی در سطح استان، طراحی و چاپ بالغ بر 20 عنوان (بیش از 500 هزار ) کتابچه آموزشی و توزیع آنها در بین دانش‌آموزان، همکاری با صدا و سیما برای تولید فیلم های آموزشی به صورت سیمای خانگی و پخش در بین دانش‌آموزان، تولید و پخش برنامه‌های آموزشی در قالب مسابقه از برنامه قاصدک سیمای استان عنوان کرد.
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در تلاش هستیم که به توانیم این نهضت همگانی را با بسط و گسترش در تمامی سطوح سنی در بین اقشار مختلف با هدفگذاری شعار (سهم من در امنیت و آرامش) در استحکام انضباط اجتماعی در امنیت ترافیکی ارتقاء بخشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول