اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

جعفری در گفت‌وگو با فارس:

لغو مجوز خانه‌سینما در دستور کار نهادهای نظارتی قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خانه سینما اگر چه یک تشکل صنفی است اما کار سیاسی بر مسائل صنفی در آن غلبه دارد و به همین دلیل لغو مجوز خانه‌سینما در دستور کار نهادهای نظارتی قرار بگیرد.

لغو مجوز خانه‌سینما در دستور کار نهادهای نظارتی قرار بگیرد
بهروز جعفری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی فارس درباره حمایت خانه سینما از همکاران BBC اظهارات داشت: از خانه سینما که یک تشکل صنفی است به عنوان تشکل سیاسی استفاده می‌شود بنابراین حمایت از همکاران BBC در چنین مکانی امری طبیعی شده است.

وی ادامه داد: وقتی یک نهاد امنیتی معتبر اعلام می‌کند که این مستند سازان با شبکه بی بی سی مرتبط هستند و وزیر اطلاعات صراحتاً می‌گوید بی بی سی یک شبکه اطلاعاتی است و در کشور ما جاسوسی می‌کند، بیانیه خانه سینما در حمایت از دستگیر شدگان و اصرار بر این حمایت نشان دهنده جدا شدن این تشکل از کارکرد صنفی است.

جعفری اضافه کرد: برای اینکه چنین مسائلی پیش نیاید باید بر این تشکل‌ها نظارت جدی وجود داشته باشد و اینکه این تشکل‌‌ها خصوصی هستند نباید مانع از نظارت باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر تشکلی از مرامنامه عدول کرد باید لغو مجوز شود گفت: خانه سینما در گذشته نیز  با سیاسی کاری از فیلم‌های ضد نظام تجلیل کرده یا حامی سینماگرانی بوده که به نوعی ضد نظام عمل کرده‌اند و یا جرم امنیتی مرتکب شده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به این سؤال که آیا همکاری‌ با شبکه‌های جاسوسی مصداق جاسوسی نیست؟ اظهار داشت: به این غلظت نمی‌شود خانه سینما را خانه جاسوسی دانست اما وقتی نهادهای امنیتی کشور می‌گویند این چند مستند همکار بی‌بی‌سی هستند. و شبکه بی بی سی یک دستگاه اطلاعاتی است، خانه سینما باید تمکین کند نه اینکه از BBC حمایت کند.

جعفری گفت: ما باید سینما را بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی تعریف کنیم و نگاهی که سینما را برای سینما می‌داند مبتنی بر آن جاسوس را در لباس مستندساز، سینماگر معرفی می‌کند. این نگاه یا از ساده انگاری است یا سیاسی کاری.

وی تصریح کرد: در روزگاری که هالیوود مشغول شبهه افکنی در باورهای اعتقادی مسلمانان است و سینما به ابزاری برای تهاجم فرهنگی تبدیل شده، می‌توان چنین تعریف‌هایی را ساده‌لوحانه محض دانست.

جعفری درباره رخنه افرادی در سینما که اصول خود را از امثال فروید می‌گیرند و آشکارا آن را از رسانه‌ ملی نیز تبلیغ می‌کنند، اظهار داشت: البته تعداد سینماگران متعهد در کشور، کم نیست. اما کسانی که معتقد به ورود روابط جنسی در سینما هستند افکار فروید را در سینما دنبال می‌کنند و اباحه گری های سینمای، محصول حضور این افراد و نگاهشان است.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه حتی نسل سوم ایران که جنگ و انقلاب را ندیده‌اند، طرفدار سینمای دفاع مقدس و انقلابی هستند گفت: ساختار سینمای ایران، پس از انقلاب تغییر کرد اما محتوای آن هنوز متناسب با ارزش‌های انقلاب نیست، از این روی شورای عالی سینما باید برای آن اقدام کند.

جعفری ادامه داد: رئیس این شورا رئیس جمهور است و این فرصت خوبی است برای تحول در محتوای فیلم‌های ما به سمت ارزش‌های انقلاب اسلامی.

وی تصریح کرد: وقتی مردم هنوز آژانس شیشه‌ای را دوست دارند نشان می‌دهد، سینمای ما باید ارزشگرا باشد. البته آژانس شیشه‌ای هم محصول برنامه‌ریزی‌ها نبود بلکه ابتکار و خلاقیت عوامل سازنده آن چنین اثری را به وجود آورد.

جعفری با تاکید بر اینکه در مسائل فرهنگی نباید از ارزش‌ها عدول کرد، گفت: نگاه فرهنگی در کشور، باید واحد شود و همگی در برابر تهاجم دشمن، خط انقلاب اسلامی را ملاک قرار دهند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول