اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد؛

درخواست معاون وزیر ارشاد برای تحقیق و تفحص از خانه سینما

خبرگزاری فارس: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مخدوش و فاقد اعتبار خواندن اساسنامه خانه سینما خواستار تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد مالی این مجموعه شد.

درخواست معاون وزیر ارشاد برای تحقیق و تفحص از خانه سینما
حجت‌الاسلام سید علی اکبر مسعود پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: اساسنامه خانه سینما حکم نقشه راه این مجموعه را دارد که در سال 66 تهیه شده اما این اساسنامه اینک مخدوش و فاقد اعتبار حقوقی و قانونی و عرفی است.

وی افزود: اینکه این اساسنامه به روز شده یا نه و اینکه مدیران خانه سینما بر اساس آن عمل می‌کنند یا خیر؛ موضوعی تئوریک و خارج از بحث ماست اما بر اساس ماده 28 اساسنامه تخلف صریح و روشنی در خانه سینما پی در پی تکرار می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد گفت: یکی از محورهای اصلی اداره خانه سینما بحث رفتار مالی این مجموعه است که به کلی از قاعده قانونی خارج شده است.

حجت‌الاسلام مسعودپور افزود: ماده 28 اساسنامه خانه سینما تصریح دارد ناظر مالی این مجموعه با حکم وزارت ارشاد تعیین و چک‌ها و اوراق و اسناد تعهد‌آور هم توسط وی امضا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بند اساسنامه به طور کلی تعطیل است و مسئولان خانه سینما خارج از این قانون روشن و شفاف گرفتار معضل حقوقی و مدیریتی هستند که عملکرد مالی آنها نیازمند تحقیق و تفحص است.

معاون وزیر ارشاد در امور حقوقی و پارلمانی گفت:بر اساس بند الف ماده 15 اساسنامه خانه سینما هر گونه پیشنهاد تغییر در اساسنامه باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود امام تغییرات متعددی که انجام شده،به تصویب این وزارتخانه نرسیده است.

مسعودپور افزود:تصویب نهایی تغییر در اساسنامه نیز بر اساس ماده 30 آن توسط شورای فرهنگ عمومی صورت می گیرد که آقایان تغییرات را به تصویب شورا نرسانده و این اقدام آنها وجاهت حقوقی و قانونی اساسنامه را از بین برده است.

وی با اشاره به رویکرد مبنایی و اعتقادی موسسین خانه سینما تصریج کرد:در ماده 3 اساسنامه تصریح شده این مجموعه باید سینمای مطلوب جمهوری اسلامی را به جامعه عرضه کند اما متاسفانه رویکرد و فرایند موجود منتهی به فمینیسم و کشف خجاب انگلیسی و خروج از ریل تعریف شده ارکان جمهوری اسلامی است.  

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روح اساسنامه خانه سینما کاملا تعریف می‌کند این مجموعه یک مجموعه حرفه‌ای سینمایی است در حالی که مدت‌هاست خانه سینما وارد زد و بندهای پنهان و آشکار سیاسی شده است.

حجت‌الاسلام مسعودپور افزود: خانه سینما نه تنها وارد زد و بندهای پنهان و آشکار صرفا سیاسی و نه حرفه‌ای و سیاسی شده، بلکه فراتر از آن وارد فعالیت‌های حزبی شده که این موضوع مغایرت فاحشی با اساسنامه این مجموعه دارد.

وی تصریح کرد: مدیران خانه سینما در راستای حرکت‌های خودخواسته از قوانین و مقررات بالادستی تمکین نمی‌کنند و وزارت ارشاد در حال مطالعه و بررسی تا اقدام متناسب با شرایط انجام دهند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد در پایان گفت که خانه سینما است که ورود به مسائل سیاسی ندارد اما دو بیانیه این مجموعه در خصوص دستگیری مستندسازان مرتبط با بی‌بی‌سی مصداق ارتکاب فعل سیاسی بود که با ماهیت، اهداف و فعالیت‌های حرفه‌ای سینمایی این مجموعه مغایر است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول