اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی گلستان:

طرح بهبود کیفی شیر در گلستان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه طرح بهبود کیفی شیر در گلستان اجرا می‌شود، گفت:در همین راستا از سوی اداره کل دامپزشکی تا سقف یک میلیارد تومان به گلستان تحویل خواهد شد.

طرح بهبود کیفی شیر در گلستان اجرا می‌شود
محمودرضا وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اهمیت و جایگاه اسب در این استان اظهار داشت: در همین راستا پروژه‌ای را طراحی کردیم که فاز اول آن در سال جاری راه‌اندازی شده است.
وی افزود: طرح مذکور با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان در سال 1392 به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گفته وی با راه‌اندازی این پروژه جزو چند کشور پیشروی دنیا در این زمینه خواهیم بود.
مدیر کل دامپزشکی گلستان در خصوص تجهیز مراکز آزمایشگاهی در استان خاطرنشان کرد: با رویکرد بهبود کیفی شیر استان مقرر شده تجهیز مراکز آزمایشگاهی بر عهده دامپزشکی کشور باشد.
وی اعلام کرد: تجهیز مراکز آزمایشگاهی از مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری بوده که در آینده نزدیک لوازم موردنیاز این امر به استان ما نیز خواهد رسید.
وفایی ادامه داد: تلاش شده به منظور پیشرفت در امر تغذیه مردم  این استان را به‌عنوان پایلوت کشوری در زمینه طرح بهبود شیر خام قرار گیرد و در همین راستا نیز از سوی اداره کل دامپزشکی تا سقف یک میلیارد تومان به گلستان تحویل خواهد شد.
مدیر کل دامپزشکی گلستان در ادامه توضیحات خود به توصیف فعالیت‎های سال گذشته پرداخت و افزود: حفاظت و حراست از بهداشت و سلامت طیور و آبزیان، مبارزه با بیماری‎های دامی، مبارزه با بیماری‎های دامی، بیماری‎های مشترک بین حیوان و انسان، تاسیس قرنطینه‎ها و توسعه و تاسیس شبکه‌های دامپزشکی کشور از اهداف پیش‌روی دامپزشکی است.
وفایی از سال 2011 به‌عنوان سال جهانی دامپزشکی یاد کرد که از سوی سازمان جهانی بهداشت نامگذاری شده است و بیان کرد: دامپزشکی برای غذا، دامپزشکی برای سلامتی و دامپزشکی برای سیاره زمین شعارهایی است که سرلوحه کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به وضعیت بیماری‎های دامی در استان یادآور شد: ما بیماری‌ها را کنترل می‌کنیم و در استان مشکل خاصی به لحاظ بیماری دامی و بیماری‎های مشترک انسان و حیوان نداریم.
مدیر کل دامپزشکی گلستان در خصوص شمار آزمایشات صورت گرفته فرآورده‎های خام دامی طی چند سال اخیر تصریح کرد: در سال 1387 تعداد 6 هزار و 790 آزمایش، در سال 1388 تعداد 2 هزار و 107 آزمایش، در سال 1389 تعداد 9 هزار و 309 آزمایش و در شش ماهه سال جاری 14 هزار و 644 آزمایش انجام شده است.
وفایی شمار مرغ کشتار شده در استان را در سال 1387 تعداد شش میلیون و 692 هزار و 404 اعلام کرد و گفت: در سال 1388 این مقدار به بیش از 14 میلیون و در سال 1389 به 10 میلیون و 628 هزار و 221 قطعه رسید.
به گفته وی در شش ماهه نخست سال جاری نیز تعداد قطعه مرغ کشتار شده در استان 15 میلیون و 496 هزار و 465 قطعه مرغ اعلام شده است.
مدیر کل دامپزشکی گلستان در خصوص گواهی‌های بهداشتی حمل صادر شده تاکید کرد: در سال 1387 تعداد 17 هزار و 346، در سال 1388 تعداد بیش از 33 هزار و 59 و در سال 1389 به 13 هزار و 902 عدد رسید.
به گفته وی در شش ماه نخست سال‌ جاری گواهی‌های بهداشتی صادر شده 27 هزار و 919 عدد گزارش شده است.
وفایی فعالیت‎های رسانه‌ای صورت گرفته اداره کل دامپزشکی گلستان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال 1388 تعداد 16 برنامه، در سال 1389 تعداد 18 برنامه و در شش ماهه سال جاری 28 برنامه رادیو و تلویزیونی اجرا شده است.
مدیر کل دامپزشکی گلستان با اشاره به عملیات نظارتی بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی در شش ماهه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: در 16 هزار و 237 بازدید انجام شده حدود یک‌هزار و 216 مورد غیربهداشتی مشاهده شد که طی آن بیش از 95 هزار کیلوگرم فرآورده ضبط شده است.
وی در مورد حمل جوجه یک روزه در شش ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: تعداد جوجه وارد شده به استان بیش از 17 میلیون قطعه رسید که بیش از 4 میلیون قطعه جوجه از استان خارج شده و تعداد جوجه‌ریزی استان 28 میلیون و 533 هزار و 602 قطعه بوده است.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول