اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی:

دولت دهم رکورد ثبت جهانی آثار ایرانی را شکست

خبرگزاری فارس: معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت نهم و دهم با ثبت بیشترین آثار تاریخی ایران در یونسکو رکورد‌ دار ثبت جهانی در تاریخ این کشور است.

دولت دهم رکورد ثبت جهانی آثار ایرانی را شکست
مسعود علویان‌صدر در حاشیه بازدید از ابنیه‌های تاریخی در اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ با ثبت دو اثر جدید در جمع آثار جهانی تا سال آینده مجموع آثار به ثبت جهانی رسیده کشورمان در دولت نهم و دهم به هشت اثر می‌رسد در حالی که از سال 1309 تا 1384 در مجموع هفت اثر به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در تیرماه سال آینده دو اثر تاریخی گنبد کاووس و مسجد جامع عتیق در مسکو مورد ارزیابی کارشناسان یونسکو قرار می‌گیرد تا با احراز شرایط بتواند به ثبت جهانی برسد.
این مسئول گفت: ‌اخیراً دو کارشناس یونسکو از ترکیه این دو اثر کشورمان را مورد بررسی قرار داده و پلان مدیریتی آنها را مورد تایید قرار دادند که با این رضایت‌مندی امیدواریم سال آینده این دو اثر نیز به ثبت جهانی برسد.
 
* دروازه اصلی عالی‌قاپوی اردبیل احیا می‌شود
معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما در احیا و برقراری دروازه اصلی عالی‌قاپو به دنبال ثبت جهانی بقعه شیخ ‌صفی‌الدین با احتیاط وارد شدیم تا پرونده این اثر دچار چالش نشود تا پس از ثبت بتوانیم مراحل ایجاد دروازه عالی‌قاپو را با خیال راحت‌تر بررسی کرده و عملیاتی کنیم.
علویان‌صدر اظهار داشت: پس از ثبت جهانی اثر تاریخی بقعه شیخ ‌صفی‌الدین اردبیلی با رایزنی کارشناسان یونسکو نقشه‌های تکمیلی در این زمینه ارائه و کلیات آن مورد پذیرش قرار گرفت تا بتوانیم این پروژه را عملیاتی و اجرایی کنیم.
این مسئول یادآور شد: سایت جهانی پروژه ثبت شده برای هر اقدام عمرانی و یا نقشه عمرانی باید به تایید نهایی برسد و تاخیر ما به خاطر رایزنی با کارشناسان یونسکو بود اما به زودی کار با تهیه نقشه جامع در این زمینه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول