اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد:

5 برابر شدن کانون‌های فرهنگی مساجد در دولت دهم

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبل از آغاز دولت نهم و دهم 2 هزار و 200 کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور فعال بوده که هم‌اکنون این تعداد 5 برابر شده است.

5 برابر شدن کانون‌های فرهنگی مساجد در دولت دهم
سید محمد حسینی در حاشیه دیدار با فعالان قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل بیش از 100 کانون فرهنگی ـ هنری فعال است که 75 کانون را نیز همزمان با سفر چهارم رئیس جمهور به استان اردبیل با اولویت مناطق روستایی افتتاح کردیم.
وی در ادامه سخنان خود از افتتاح 2 هزار کانون  فرهنگی ـ هنری  مساجد خبر داد و گفت:‌ بر اساس آمارهای موجود 60 درصد کانون‌های فرهنگی هنری در شهر‌ها راه‌اندازی شده که مصمم هستیم با اولویت‌بندی ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد روستاها را در اولویت این راه‌اندازی‌ها قرار دهیم.
این مسئول با یادآوری این که در زمانبندی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نحوه برپایی آنها بازنگری شده است، افزود: در برخی از استان‌ها بعد از پنج سال توقف در برپایی نمایشگاه اقدام به احیای آن کرده به طوری که در تمام استان‌های کشور نمایشگاه کتاب در طی سال برگزار می‌شود.
وزیر ارشاد با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 120 سفر غیر از سفر‌های استانی رئیس جمهور به مناطق مختلف کشور داشته است، خاطرنشان کرد: در این سفر‌ها سعی کردیم یکی از مصادیق اصلی دولت نهم و دهم که عدالت‌محوری و دسترسی مردم به شکل عادلانه به امکانات بوده بستر‌سازی کنیم.
وی اضافه کرد: در این سفر‌ها از نزدیک با برخی ضعف‌ها و نارسایی‌ها آشنا شده و تلاش کردیم در حد امکان آنها را برطرف کنیم.
حسینی بیان داشت: در تمام استان‌ها از برگزاری آیین‌های نکوداشت و بزرگداشت مفاخر و چهره‌های ماندگار فرهنگی هنری و دینی و مکتبی حمایت می‌کنیم و در این زمینه اعتبارات مورد نیاز در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود نمونه‌ای از این آیین نکوداشت را مراسم بزرگداشت تاج‌الشعرا یحیوی اعلام کرد و افزود: ما از برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت آیت‌الله مشگینی و استاد موذن‌زاده و برخی دیگر از مفاخر ماندگار اردبیل حمایت می‌کنیم.
وزیر ارشاد در ادامه افزود: حضور وزرا و معاونین در نقاط مختلف استان اردبیل فرصتی مغتنم برای شناسایی ضعف‌ها و توانمندی‌هاست و بدون اغراق این الگوی بی‌بدیل می‌تواند در دنیا مورد توجه قرار گرفته و عزم جدی مسئولان را در خدمت‌رسانی بیشتر فراهم کند.
حسینی ابراز داشت: با ماندن در تهران و تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته نمی‌توان به نتایجی رسید بلکه با حضور در استان‌ها و مناطق مختلف است که می‌توان مشکلات و نارسایی‌‌ها را به دقت درک کرده و به حل آن اقدام کرد.
وی بیان داشت: تاکید رئیس جمهور بر این است که باید کاری کنیم تا در دو سال باقیمانده از دولت دهم طرح و مصوبه‌ای بر زمین نماند تا دولت بعدی بتواند بدون گرفتاری و موانع به تکلیف خود عمل کند.
وزیر ارشاد اضافه کرد: استقبال مردم استان اردبیل از رئیس جمهور تمام تحریم‌ها و سخنان تهدید‌آمیز روسای جمهور کشورهای غربی را خنثی کرد و سبب شد که رئیس جمهور با قوت قلب بیشتر در عرصه بین‌المللی به ویژه سفر نیویورک حضور پیدا کند.
وی حضور مردم را بزرگ‌ترین خلق کننده موضع قدرت برای مسئولان و مدیران ارشد کشور توصیف کرد و افزود: تمام دشمنان انقلاب امروز در صحنه خلق شده در اردبیل در استقبال از رئیس جمهور مبهوت و متحیّر هستند و با فرافکنی‌های مختلف سعی دارند این حضور را به شکل‌های مختلف مصادره کنند.
وزیر ارشاد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با کنار گذاشتن اختلافات خانوادگی برای حفظ منافع و مصالح کشور باید به گونه‌ای عمل کنیم تا بهانه‌ای دست دشمن نداده باشیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول