اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد:

تشکیل 79 پرونده قاچاق در نیمه اول سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم گفت: 79 فقره پرونده قاچاق به ارزش 39 هزار و 775 میلیون ریال در شش ماهه سال جاری در بخش قضایی گمرک تشکیل شده است.

تشکیل 79 پرونده قاچاق در نیمه اول سال
احمد ذاکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: 297 میلیارد تومان میزان درآمد اداره‌کل گمرکات استان  قم در شش ماهه اول سال جاری بوده است.
وی میزان صادرات اقلام مختلف کالا در نیمه نخست سال جاری را 15 هزار و 65 تن عنوان کرد و گفت: صادرات انواع کالاها از قبیل کتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی مکانیکی مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به ارزش 49 میلیون و 121 هزار دلار بوده است.
مدیرکل گمرک استان قم با بیان اینکه این اقلام از لحاظ وزنی 20 درصد رشد داشته است، افزود: بیشتر این اقلام به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان و تاجیکستان صادر شده است. 
وی عنوان کرد: در این مدت زمان 42 هزار و 215 تن کالا به ارزش 266 میلیون و 898 هزار دلار از طریق گمرک استان قم به کشور وارد شده است.
ذاکری تصریح کرد: میزان واردات گمرک استان قم به کشور از  نظر وزن 20 درصد و از لحاظ ارزش 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی گفت: در این مدت 9 هزار و 974 دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان قم ترخیص شده است.
مدیرکل گمرک استان قم از رشد 16 درصدی بخش ترانزیت کالا در استان خبر داد و بیان کرد: مقدار 40 هزار و 559 تن کالا با ارزشی بالغ بر 352 میلیون و 881 هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک سلفچگان قم ترانزیت شده است.
ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان ورود و خروج بسته‌های امانات پستی اظهار کرد: استان قم در شش ماهه اول سال جاری در زمینه ارسال و دریافت بسته‌های پستی امانات، 882 بسته به وزن 4 هزار و 47 کیلوگرم را از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان و عراق به عنوان هدیه و سوغات به بخش خارجی وارد و ترخیص کرده است.
وی بیان کرد: گمرک استان در بحث امانات پستی از لحاظ وزنی 21 درصد رشد و از نظر ارزشی 30 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک استان قم در ادامه افزود: در شش ماهه سال جاری نیز 79 فقره پرونده قاچاق به ارزش 39 هزار و 775 میلیون ریال در بخش قضایی گمرک تشکیل شده که تعداد 72 فقره آن مربوط به پرونده‌های بالای 10 میلیون ریال و تعداد هفت فقره پرونده دیگر نیز مربوط به جرایم زیر 10 میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول