اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مربی یوگا در اصفهان:

رشته ورزشی یوگا همچنان مظلوم است

خبرگزاری فارس: یک مربی یوگا در اصفهان گفت: با تمام حمایت‌هایی که از رشته یوگا می‌شود، اما این رشته ورزشی همچنان در ایران مظلوم بوده و نیازمند حمایت بیشتری است.

رشته ورزشی یوگا همچنان مظلوم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، زهرا جلالی پیش‌ازظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: یوگا رشته‌ای است که برای همه آحاد جامعه همانند ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان، سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های خاص و کودکان مفید است.
وی در تشریح این نکته افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مثل ام اس می‌توانند نرمش‌های یوگا را انجام بدهند و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری مفید است، کودکان برای تقویت رشد استخوانی یوگا کار می‌کنند، افراد مسن برای شادابی و قهرمانان و مدال‌آوران هم برای تقویت روحیه و آمادگی روحی برای مسابقات مهم می‌توانند یوگا کار کنند.
این مربی در ادامه بیان کرد: یوگا به دو صورت عمده تکمیلی و درمانی تعلیم داده می‌شود و همین مسئله بستری است که یوگا را همه گیر و همه پسند می‌کند.
وی با انتقاد از برخی باشگاه‌داران اصفهان اظهارداشت: در اصفهان بسیاری از باشگاه‌داران به خاطر تکمیل بودن رشته‌هایشان و کسب درآمد از این رشته یوگا را تدریس می‌کنند اما درصد کمی از آنها دارای استانداردهای این رشته هستند و بیشتر دیدگاه اقتصادی دارند.
جلالی با اعلام اینکه بهتر بود برای یوگا فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: برای این رشته برنامه‌هایی مانند کویرگشت، کوه گشت و گردش‌های طبیعت بسیار لازم است و از این طریق می‌توان رشته ورزشی یوگا را راهی برای گردشگری خانواده‌ها، سالمندان و کودکان درنظر گرفت ولی در صورتی این مهم محقق می‌شود که حمایت‌ها از این رشته مناسب باشد.
وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر اداره تربیت بدنی اداراتی که سلامت جسم و روان جامعه را در برنامه دارند می‌توانند در طرح‌های گسترده مشارکتی یوگا را ترویج بدهند تا سلامتی را در نسل‌های آتی تزریق کرده باشیم.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول