اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی کرمان:

آمریکایی ها در افغانستان مافیای مواد مخدر را هدایت می کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:حضور هزاران سرباز امریکایی در افغانستان نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد زیرا تولید ۴ تا ۵ هزار تن تریاک در افغانستان چند برابر شده است

آمریکایی ها در افغانستان مافیای مواد مخدر را هدایت می کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین چناریان پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد
، با بیان اینکه اعتیاد جزو چهار بحران جدی دنیا است، تصریح کرد: تمام افراد جویای عشق و محبت و فعالان حقوق بشر و حقوق شهروندی نسبت به این پدیده نگران هستند.
چناریان گفت: بر اساس آمار جهانی 200 تا 250 میلیون انسان به اعتیاد مبتلا هستند و 10 میلیون نفر از افراد منفعت‌طلب در چرخه موادمخدر ثروت‌‌اندوزی می‌کنند.
وی با بیان اینکه 500 تا 600 میلیون دلار سود تجارت مواد مخدر است، بیان داشت: چرخه معاملات مواد مخدر 1500 تا 1600 میلیارد دلار است.
چناریان اذعان کرد: موضوع‌های جدیدی که در عرصه اقدامات اجتماعی و فرهنکی وارد شده، نگرانی‌ها را افزایش داده است.
وی از راه‌اندازی رسانه‌های قدرتمند برای ارائه اطلاعات در زمینه مواد مخدر خبر داد و افزود: استکبار و صهیونیست در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کند تا افکار و آرامش مردم را بر هم زند.
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: در بعضی از این سایت‌های خبری فرمول ساخت شیشه و مواد روان‌گردان ارائه می‌شود.
چناریان افزود: سایت‌های هدایت‌شده صهیونیست و استکبار جهانی و مافیای مواد مخدر دو روی یک سکه هستند.
 چناریان با بیان اینکه صهیونیست از مافیای مواد مخدر در جهان حمایت می‌کند، بیان داشت: هدف آنها این است که آزاداندیشی، پیشرفت، توسعه دینداری و دانش‌مداری و فرهنگ‌محوری را در دنیا نابود کنند.
وی با اشاره به اینکه تهدیدها نسبت به کشور ما روز به‌ روز بیشتر می‌شود، بیان کرد: افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر هم‌مرز ایران است و حضور اقوام گوناگون، فقر و بیکاری موجب شده است تا این کشور کانون حضور استکبار جهانی شود.
چناریان تصریح کرد: حضور هزاران سرباز امریکایی در افغانستان نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد زیرا تولید ۴ تا ۵ هزار تن تریاک در افغانستان چند برابر شده است.
وی عنوان کرد: افغانستان مبنا و مقصد بسیاری از روان‌گردان‌ها و ورود پیش‌سازهاست.
چناریان بیان داشت: تولید محموله‌های ترکیبی تریاک، حشیش، کراک و هروئین نشان‌دهنده مدیریت و هدایت جدی در این زمینه است.
وی افزود: مدیریت پنهانی 10 میلیون قاچاقچی مواد مخدر در دنیا را هدایت می‌کند.
چناریان اظهار داشت: تولید میلیون‌ها عدد آمپول و مواد مایع روان‌گردان نشان می‌دهد که حرکتی ساماندهی شده در پشت سر مافیای مواد مخدر وجود دارد.
وی فعالیت گروه‌های تولید و توزیع‌کننده مواد مخدر جدید، ورود قرص‌های روان‌گردان، کشف پیش‌سازها، نبود نظارت بر این نوع مواد، افزایش کارگاه‌های آشپزخانه‌ای ساخت مواد مخدر در کشور و ورود افراد تحصیلکرده و زنان به عرصه سوءاستفاده مواد مخدر از دغدغه‌های جدی در زمینه اعتیاد است.
چناریان با اشاره به اینکه تهدیدهای اجتماعی در حال افزایش است، گفت: اعتیاد منشأ70 درصد قتل‌های درون خانوادگی و 90 درصد سرقت‌هاست.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول