اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خبر داد:

کمک 58 میلیارد تومانی مردم ایران به سومالی و پاکستان

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم ایران بیش از 42 میلیارد تومان به قحطی زدگان سومالی و همچنین 16 میلیارد تومان به سیل زدگان پاکستان کمک کردند.

کمک 58 میلیارد تومانی مردم ایران به سومالی و پاکستان
ظاهر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: سال گذشته سیل عظیمی در پاکستان رخ داد که توانستیم با همت رسانه‌ها کمک خوبی به این کشور انجام دهیم.
وی ادامه داد: حضور فعال و چشمگیر ما در زمان بروز حوادث در کشورهای مختلف مانند کشور لیبی و کره شمالی نشان از فعالیت خوب نیروهای امداد و نجات و سایر نیروها در کشور است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: سال گذشته بزرگترین عملیات جمعیت هلال احمر صورت گرفت که  نزدیک به 300 امدادگر در بخش پرستاری و امدادی، 22 درمانگاه با بیش از 7 هزار تن اقلام مردمی توسط جمعیت هلال احمر و دولت سازماندهی شدند.
وی با اشاره به اعزام کمک‌های مردمی به سومالی و پاکستان اضافه کرد: به تازگی کمک‌های مردمی پنجمین استان به این کشور اعزام و 11 اردوگاه، درمانگاه و ستاد پشتیبانی ایجاد کردیم.
رستمی تصریح کرد: در زمینه کمک به کشور پاکستان مردم نزدیک به 16 میلیارد تومان به حساب جمعیت هلال احمر واریز کردند و تاکنون نزدیک به 16 محموله، 5 هزار و 700 تن محموله هوایی و 120 تن محموله کشتی به این کشور کمک‌رسانی شده است.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و حضور در محافل مختلف خارج از کشور در بخش امداد و نجات و آموزش‌های مختلف توانستیم شناخت خوبی نسبت به جمعیت هلال احمر کشورمان را ایجاد کنیم به صورتی که در آخرین سفری که دبیر فدراسیون به ایران داشت رضایت خود را از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اقدامات هلال احمر در مقابله با حوادث توضیح داد: در همه استان‌ها تلاش بسیاری در زمینه مانورهای مختلف برای آمادگی با حوادث و تعامل بین دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است و تا پایان سال جاری دیگر هیچ ناوگان فرسوده در کشور نخواهیم داشت و تمام تجهیزات از جمله خودروهای نجات و آمبولانس تقویت خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و آگاهی در سطح کشور اظهار کرد: باید آگاهی مردم را نسبت به حوادث و رخدادها و توان خود را نسبت به سال های قبل افزایش دهیم و باید در همه اقشار جامعه بتوانیم آگاهی لازم را در اختیار آنها بگذاریم.
رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش درمانی گفت: توجه ویژه‌ای در این بخش صورت گرفته و درصدد هستیم در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها بتوانیم مراکز درمانی و بهداشتی ایجاد کنیم که نزدیک به 24 درمانگاه در خارج از کشور در حال فعالیت هستند.
وی در خصوص امداد هوایی گفت: تا زمانی که حرکت‌های خود را در روی زمین به طور کامل تقویت نکنیم نمی‌توانیم در زمینه امداد هوایی اقداماتی انجام دهیم زیرا تاکنون آموزش امدادهای زمینی کامل نشده و  همچنین امکاناتی مثل آمبولانس و خودروهای نجات به روز در زمین نداریم و اگر بتوانیم مشکلات را حل کنیم موضوع پایگاه‌های هوایی را جز برنامه‌های خود قرار خواهیم داد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: اکنون 13 فروند هلیکوپتر در منطقه آذربایجان شرقی، کرمان، کرمانشاه، مازندران و همدان داریم که 9 منطقه کشور را با این 13 فروند هلیکوپتر مدیریت می کنیم و افزایش ناوگان‌های هوایی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی با اشاره به لزوم کاهش زمان حضور نیروهای امداد و نجات در صحنه حادثه اظهار کرد: ساعات حضور نیروهای امداد و نجات و اورژانس و غیره در برخی از استان‌ها 12، 15 و 16 دقیقه و در استان قزوین 14 دقیقه است این زمان باید کاهش یابد و به هفت یا هشت دقیقه برسد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول