اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور:

ایران تاکنون 40 میلیارد تومان به مردم سومالی کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: تا به امروز کمک‌های اهدای مردم ایران به هلال‌احمر با هدف مردم قحطی‌زده سومالی به 40 میلیارد تومان رسیده است.

ایران تاکنون 40 میلیارد تومان به مردم سومالی کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوالحسن فقیه دقایقی پیش در آئین اعزام کشتی کمک‌های هلال‌احمر به مردم سومالی اظهار داشت: پس از پیشگام شدن مقام معظم رهبری دولت نیز 25 میلیون دلار در راستای کمک به مردم قحطی‌زده سومالی مصوب کرد.
وی ادامه داد: هلال‌احمر نیز در راستای انجام وظیفه ذاتی خود بلافاصله با تشکیل ستادی، در چندی فاز کمک رسانی را به مردم سومالی آغاز کرد.
وی با بیان اینکه تا به امروز کمک‌های اهدای مردم ایران به هلال‌احمر با هدف مردم قحطی‌زده سومالی به 40 میلیارد تومان رسیده است، افزود: این کمک‌ها در مناسبت‌هایی همانند روز قدس و آئین‌های نماز‌جمعه جمع‌آوری شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: 12 میلیارد تومان از این مبلغ در راستای اعزام کشتی مذکور هزنیه شده است و برای مصرف مبلغ باقیمانده نیز برنامه‌ریزی شده است.
فقیه ادامه داد: یک محموله 60 تنی تاکنون از طریق دریا و 13 محموله هوایی از طریق خطوط هوایی به موگادیشو ارسال شده است.
وی ابراز داشت: با احتساب محموله ارسالی امروز جمعا حجم کمک‌های اهدایی ایران به مردم سومالی به 700 تن می‌رسد.
وی از ایجاد 11 اردوگاه اسکان از طرف هلال‌احمر برای مردم سومالی در این کشور خبر داد و ابراز داشت: در پی فعالیت 5 کمپ سیار پزشکی که روزانه توان ویزیت 400 نفر را دارند تاکنون 5 هزار نفر مردم قحطی‌زده سومالی خدمات درمانی و بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه محموله کشتی که امروز از بندرعباس به سومالی اعزام می‌شود برابر 5 هزار تن است گفت: کشتی حشاوی برنج، آرد، کنسرو، ماکارونی، 30 تن دارو و سایر مواد ضروری است.
فقیه یادآور شد: در موگادیشو پایتخت سومالی نیز انباری از طرف دولت آن کشور در اختیار هلال‌احمر قرار گرفته است.
این مقام مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 700 نفر در قالب 8 تیم به سومالی از طرف هلال‌آحمر ایران اعزام شده‌اند گفت: پس از انجام فاز‌های کمک‌رسانی وارد مباحث بیمارستانی و درمانی به مردم سومالی می‌شویم که در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم نیز انجام شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول