اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور اقتصاد و دارایی:

رشد سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به 3.6 میلیارد دلار افزایش یافت

خبرگزاری فارس: وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در ایران با رشد همراه بوده به گونه‌ای که حجم سرمایه‌گذاری در کشور در سال 2010 با 20 درصد رشد به 3.6 میلیارد دلار افزایش یافته است.

رشد سرمایه‌گذاری خارجی در ایران  به 3.6 میلیارد دلار افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید شمس‌الدین حسینی با ارسال پیامی به نخستین نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان شمالی آورده است: حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران در سال 2009 ، 3 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل خود با رشد چشمگیر همراه بوده است.
وی با اشاره به حمایت دولت جمهوری اسلامی از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور تصریح کرد: در اقتصاد رو به رشد کشور از سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور دعوت شده تا در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.
حسینی در ادامه پیام خود با برشمردن ظرفیت‌های جمهوری اسلامی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان اقتصادی اظهار داشت: دسترسی به کشورهای cis و روسیه و همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس، مرزهای طولانی آبی، دسترسی به آب‌های آزاد و حمل و نقل بین‌المللی دریایی و امکان ایجاد و توسعه مناطق ویژه صنعتی بازرگانی، منابع غنی هیدروکربنی، چهارمین کشور تولید کننده نفت در دنیا، دومین کشور دارای بیشترین ذخایر گازی در جهان از جمله این ویژگی‌های کشور ایران است.
وی همچنین جمهوری اسلامی ایران  را از کشورهایی عنوان کرده است که نه تنها کمترین تأثیر را از بحران مالی جهانی داشته بلکه در کنار آن به دلیل موقعیت ویژه اقتصادی و ظرفیت‌های غنی منحصر به فرد، جذابیت خاصی برای سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان اقتصادی دارا است.
وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین تاسیس صندوق توسعه ملی و ایجاد زمینه لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران خارجی در کنار سرمایه‌گذاری داخلی را مورد اشاره قرار داد و افزود: واگذاری‌های مشمول قانون اصلاح برخی از موارد قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و شرکت‌های بزرگ در حال واگذاری در این زمینه، تسهیل مقررات و ضوابط جذب منابع مالی و خارجی و گردش کارها و صدور مجوزهای مختلف از اقدامات نظام اسلامی و دولت برای افزایش فضای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است.
وی همچنین بهبود فضای کسب و کار در کشور و اهتمام دولت در این زمینه را برشمرد و گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی رتبه کل ایران در زمینه کسب و کار در سال 2011 نسبت به سال 2009 به میزان 13 رتبه و رتبه منطقه‌ای ایران به میزان چهار رتبه بهبود یافته است.
حسینی اضافه کرد: این ارتقای رتبه در حالی صورت گرفته که سایر کشورها نیز در همان دوره به شدت تلاش کرده و وضعیت فضای کسب و کار خود را بهبود داده‌اند ضمن آنکه تعداد کشورهای مورد نظر در رتبه‌بندی افزایش یافته است.
نخستین همایش تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان شمالی در سه پنل تخصصی سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول