اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنایع و معادن گلستان خبر داد:

رشد سرمایه‎گذاری صنعتی 436 درصدی در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن گلستان از رشد سرمایه‎گذاری 436 درصدی در دوره شش ساله دولت‌ نهم و دهم در این استان خبر داد.

رشد سرمایه‎گذاری صنعتی 436 درصدی در گلستان
ناصر فخرموحدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: در دوره شش ساله دولت‎ نهم و دهم استقبال از سرمایه‎گذاری صنعتی در استان نسبت به شش ساله ماقبل به لحاظ تعداد جواز تاسیس صادره 122 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: در این مدت از نظر سرمایه‎گذاری حدود 436 درصد و از نظر پیش‎بینی اشتغال حدود 139 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان گلستان همچنین رشد این شاخص‎های در بخش سرمایه‎گذاری‎های محقق شده، گفت: در دولت احمدی‎نژاد در استان گلستان از نظر پروانه‎های بهره‎برداری صادره نیز 88 درصد از نظر تعداد 408 درصد از نظر سرمایه‎گذاری به ارزش دفتری و نیز 47 درصد از نظر اشتغال بوده است.
فخرموحدی خاطرنشان کرد: سهم دولت‎های نهم و دهم از کل بخش صنعت استان دوره شش ساله نسبت به دوره قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون به لحاظ تعداد 45 درصد و به لحاظ سرمایه‎گذاری 80 درصد و از نظر اشتغال 36 درصد است.
وی ادامه داد: مقایسه عملکرد شاخص‎های فوق در چهار ماهه اول سال‎های 1389 و 1390 مبیین این است که اجرای طرح هدفمندی یارانه‎ها، نه تنها استقبال از سرمایه‎گذاری صنعتی در استان را کاهش نداده بلکه از نظر تعداد جوازهای صادر 44 درصد و از نظر میزان سرمایه‎گذاری پیش‎بینی شده 77 درصد رشد را نشان می‎دهد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان گلستان گفت: از منظر سرمایه‎گذاری‎های محقق شده براساس پروانه‎های بهره‎برداری صنعتی صادره نیز شاهد رشد 28 درصدی در این بخش هستیم.
فخرموحدی گفت: این مهم، می‎تواند نوید بخش استمرار و توسعه رشد صنعتی استان بوده و در آستانه هفته دولت، موجب دلگرمی و تلاش مضاعف خدمتگزاران عرصه صنعت و معدن باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و 116 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‎بینی سرمایه‎گذاری حدود 4 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 28 هزار نفر در بخش صنعت و معدن دارای اعتبار زمانی است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان گلستان اذعان داشت: همچنین 793 فقره پروانه بهره‎برداری صنعتی با سرمایه‎گذاری محقق شده 8 هزار و 427 میلیارد ریال و اشتغال 18 هزار و 569 نفر در استان موجود است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول