اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خواستار شد؛

آبیاری نخیلات آبپخش به شکل عادلانه انجام شود

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: آبیاری نخیلات آبپخش باید به شکل عادلانه انجام شود تا تمام باغداران از آب موجود استفاده لازم را ببرند.

آبیاری نخیلات آبپخش به شکل عادلانه انجام شود
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز در نشست با باغداران و نمایندگان شرکت آبیاری و زهکشی استان بوشهر اظهار داشت: نخیلات یکی از منابع و ثروت‌های خیل عظیمی از مردم منطقه آبپخش و دشتستان را تشکیل می‌دهند و مسئله آبیاری نخیلات یکی از دغدغه‌های خاطر باغداران را تشکیل می‌دهد.
بخشدار آبپخش یادآور شد: برای مدیریت صحیح و صرفه‌جویی در مصرف آب باید شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان و کشاورزان با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند و آب‌های موجود به صورت عادلانه میان کشاورزان توزیع شود.
وی افزود: با توجه به وضعیت کنونی و خواسته‌های باغداران تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور مسئولان آب منطقه‌ای استان و شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان ضروری است و باید کشاورزان و باغداران منطقه نظر خود را درباره زمان پرداخت آب‌بها و فاصله زمانی دریافت آب برای بهبود وضعیت موجود بیان کنند.
خرم‌روز اذعان داشت: در روزهای گذشته گفت‌وگوهایی با جهاد کشاورزی شهرستان برای تامین اعتبار لازم لایروبی کانال‌های آبیاری منطقه آبپخش صورت گرفته‌ و امید می‌رود در آینده نزدیک شاهد حل این مسئله باشیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر نیز در ارتباط با وضعیت آب‌بهای نخیلات گفت: نرخ‌ آب‌بها بر اساس آیتم‌های مخصوصی محاسبه می‌شود و طبق جلسات مکرری که در استان و شهرستان برگزار شده نرخ آب‌بهای سال جاری 260 تومان بابت هر اصله نخل تعیین شده است.
سید مهدی موسوی بیان داشت: نرخ آب‌بهای پیشنهادی بیش از مبلغ فعلی بود و بنده به‌دلیل آشنایی با مشکلات کشاورزان و نخلداران منطقه با اصرار و رایزنی‌های فراوان این مبلغ را به 260 تومان تقلیل دادم.
وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر عملیات پوشش بتنی و کانال‌های درجه یک و دو منطقه را انجام داده و کانال‌های درجه سه و چهار در اختیار جهادکشاورزی استان است.
 موسوی یادآور شد: شرکت بهره‌برداری از منابع آبیاری و زهکشی استان بوشهر در دو سال گذشته خدمات قابل توجهی برای رشد و توسعه کشاورزی در شهرستان انجام داده و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول