اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس:

متروی شیراز، اثر تاریخی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده شیراز در مجلس گفت: پروژه متروی شیراز، آرام آرام می‌رود تا به یک میراث تاریخی تبدیل شود.

متروی شیراز، اثر تاریخی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، احمدرضا دستغیب اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت سه دستگاه دولتی متولی رسیدگی به وضعیت کمربندی شیراز شده‌اند اما تاکنون این کار گروهی به نتیجه‌ای نرسیده است.
دستغیب اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت برای سر و سامان دادن به کمربندی شیراز، وزارت راه متعهد به پرداخت 15 میلیارد ریال، وزارت نیرو 25میلیارد ریال و شهرداری نیز 10 میلیارد ریال شده بود.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت باید در مورد مسائل کمربندی، که بارها به مسئولان امر تذکر داده شده است رسیدگی کند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تاکنون جلساتی را برای پیگیری موضوع کمربندی شیراز در استانداری این استان ترتیب داده‌ایم، تصریح کرد: مصوبه دولت در مورد کمربندی به طور کامل روشن است و نیاز به تفسیر ندارد.
دستغیب افزود: سهم هر دستگاه در مورد کمربندی شیراز مشخص شده است، از این رو ضروری بود تا سریع پیگیری شود و اینکه برخی دستگاه‌ها و شهرداری در این مورد از مسئولیت شانه خالی می‌کنند پاسخ شایسته‌ای به مطالبات به حق مردم نیست.
وی ابراز کرد: اینکه شهرداری پاسخ دهد که سایر دستگاه‌ها سهم خودشان را پرداخت کنند تا ما نیز اقدام کنیم حرف درستی نیست.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون تعداد بسیار سانحه، آسیب جاده‌ای و پیامدهای اجتماعی و ناامنی در کمربندی شیراز، تلنگری را به مسئولان متولی نزده است.
دستغیب ادامه داد: در عین حال پیگیری‌ها، تلاش‌های بسیار و تشکیل جلسه‌های هماهنگی، با بسیاری از مدیران در این طرح هنوز اقدامی صورت نگرفته است و با این موضوع مسئولانه برخورد نمی‌کنند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکونت انبوه جمعیت در محورهای شمال و جنوب کمربندی شیراز اظهار داشت: معاون عمرانی جدید استاندر، نیز باید با تشکیل جلسه ویژه موضوع را به طور مستقیم و روزانه پیگیری کند.
وی از دستگاه‌های متولی امر و شهرداری شیراز خواست تا به جای جوابیه‌ها و مکاتبات متعدد اقدام عملی از خود نشان دهند.
نماینده مردم شیراز در خانه ملت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان شیراز در زمینه محرومیت، دست کمی از مناطق دورافتاده استان فارس ندارد.
دستغیب ادامه داد: مناطق و محلات حاشیه شهر شیراز بدون آب آشامیدنی است، بافت ها و محلات فرسوده اسیر قفل‌های متعدد دستگاه‌ها و بانک‌های دولتی شده‌اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پروژه متروی شیراز، آرام آرام می‌رود تا به یک میراث تاریخی تبدیل شود.
انتهای پیام/غ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول