اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

ولایت‌فقیه پادزهر انحرافات و فتنه‌هاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: ولایت‌فقیه پادزهر تمامی انحرافات و فتنه‌ها در جامعه اسلامی است.

ولایت‌فقیه پادزهر انحرافات و فتنه‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس ضمن تبریک میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: ولایت‌فقیه زمینه شکل‌گیری انحرافات را در جامعه گرفته و ریشه آن را می‌خشکاند.
وی به سالروز ولادت باسعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت اشاره کرد و افزود: دوره امامت امام رضا (ع) دوره خاص و وی‍ژه‌ای بود که در این دوران امام با خلافت خلیفه‌ای هوشمند و زیرک به نام مأمون روبه‌رو بود.
 امام جمعه زاهدان ادامه داد: رویکرد سیاسی مأمون با دیگر خلفا همچون عباسی و اموی یک رویکرد جدید بود به طوری که براساس این رویکرد وی را یک شیعه علوی و هاشمی قلمداد می‌کردند.
سلیمانی گفت: مأمون با حرکت سیاسی خود انحراف را چاشنی کار خود قرار داده بود و حقیقت را وارونه می‌کرد اما امام رضا(ع) از چنان توانی در عرصه سیاسی برخوردار بود به طوری که توانست چهره کریه و فریبنده مأمون را برای تاریخ آشکار کند.
وی افزود: امام رضا (ع) در حیات نورانیش با پدیده‌های مختلفی همچون با مأمون و گروه واقفیه مواجه بود که درصدد بودند جریان‌های سیاسی انحراف و اختلاف نظر را در جامعه پیاده کنند اما امام رضا (ع) با ولایت‌فقیه که پادزهر انحرافات و فتنه‌ها در جامعه است توانست ریشه انحرافات را بخشکاند و با شهادت رسیدن امام رضا (ع) تمام نقش‌های شوم مأمون نیز نقش برآب شد. 
امام جمعه زاهدان در خطبه اول نماز جمعه فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به ملت ایران تبریک گفت و افزود: اقتدار ارزش‌ها در گرو اقتدار نیروی انتظامی است.
 سلیمانی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی باید به گونه‌ای عمل کند که همگان از آنها حساب ببرند، تصریح کرد: انتظار مردم از نیروی انتظامی رفتار کریمانه بوده و نه برخورد با خشونت و قهر آمیز است.    
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در بین الصلاتین نماز جمعه اظهار داشت: اکنون پلیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران براساس افزایش دو برابری جمعیت و حاشیه نشینی، افزایش سطح تحصیلات، حضور زنان در جامعه، سرعت در زمینه انتقال اطلاعات و گسترش رسانه‌ها از سرعت عمل و  پیچیدگی خاصی برخوردار است.
حمید فهیمی راد گفت: نیروی انتظامی با تخصصی و علمی کردن توان خود توانسته در زمینه کشف جرائم به ویژه جرائم رایانه‌ای موفقیت‌های بسیاری کسب کند.
وی با بیان اینکه در شش ماه گذشته بیش از 63 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است، افزود: کاهش جرائم و گروگانگیری از موفقیت نیروی انتظامی استان در این مدت بوده است.
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حال حاضر شرایط استان سیستان و بلوچستان از نظر امنیتی از یک امنیت قابل قبولی برخوردار است اما برای پرسنل نیروی انتظامی این امنیت قانع کننده نیست به همین منظور نیروی انتظامی تلاش دارد با دستگاه مربوطه در زمینه امنیت استان همکاری و تبادل نظر کند. 
فهیمی راد با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم اولویت پلیس است، خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته 7 هزار تماس با پلیس 110 گرفته شده است. 
وی اعلام کرد: 450 مورد خدمات رسانی به مردم از طریق پلیس در زمینه صدور گذرنامه، گواهینامه و غیره... در شش ماه گذشته انجام شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان نیروهای پلیس را از خود بدانند و در زمینه حمایت از آنها کوشا باشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول