اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

پاپان مطالعات احداث 100 آب‌بند در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: معاون جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه مصوبه اجرای 100 بند در 100 روستاهای این استان از مصوبات ستاد عمران روستایی است، گفت: مدیریت آب و خاک مطالعات انجام این مصوبه را به پایان رسانده است.

پاپان مطالعات احداث 100 آب‌بند در روستاهای زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد عمران شهری استان زنجان با اشاره به اینکه مکان‌یابی احداث 100 آب‌بند در 100  روستاهای استان زنجان انجام شده است، اظهار داشت: این کار با توجه به استعداد مناطق انجام شده است.
وی تعداد روستاهای شهرستان طارم را که برای احداث آب‌بند مشخص شده است را 10 روستا اعلام کرد و افزود: در روستاهای شهرستان ایجرود نیز در هشت روستا ب احداث آب‌بند مکان‌یابی شده است.
معاون جهاد کشاورزی استان زنجان تعداد روستاهایی که در شهرستان خدابنده برای احداث آب‌بند مشخص شده است را 10 و شهرستان ماهنشان را 12 روستا اعلام کرد.
وی با تاکید بر برآورد هزینه‌ انجام آب‌بندها افزود: 26 روستا نیز در شهرستان زنجان برای احداث آب‌بند مطالعه و برآورد هزینه شده است.
تاراسی با اشاره به برنامه دولت برای تشویق کشاورزان به استفاده از آبیاری تحت فشار تصریح کرد: استان زنجان محدودیتی در استفاده از منابع ملی برای این امر ندارد.
وی با اشاره به آغاز نقشه‌برداری از اراضی زراعی استان از سال 86 گفت: 45 درصد از طرح انجام شده است.
معاون جهاد کشاورزی استان زنجان اعتبار جذب شده برای انجام نقشه برداری از اراضی زارعی را 9 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار جذب شده  برای اجرای این طرح به صورت مشترک از طرف استانی و ملی تامین می‌شود.
وی همچنین از برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه باغات استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: در دو شهرستان طارم و ماهنشان به ترتیب 10 و پنج هکتار توسعه در باغات صورت می‌گیرد.
تاراسی از جذب 18 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات سم‌پاشی در شهرستان‌های استان زنجان خبر داد و گفت: با اعطای تسهیلات این تجهیزات خریداری و در اختیار روستاییان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همه زمین‌های رها شده در استان زنجان برای مقابله با سن گندم سم‌پاشی شده است.
در ادامه جلسه معاون اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه این اداره کل 41 پروژه در دست اجرا دارد، افزود: اعتبارات پنج پروژه استانی، 21 پروژه ملی، 12 پروژه با مشارکت مردم و سه پروژه نیز به صورت مشارکتی تامین می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول