اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان:

9 هزار مسکن مهر در شاهین‌شهر ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان گفت: بیش از 9 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در شهرستان شاهین‌شهر اصفهان در دست ساخت است.

9 هزار مسکن مهر در شاهین‌شهر ساخته می‌شود
محمود محمودزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه 9هزار و 724 واحد مسکن مهر در شاهین‌شهر در دست ساخت است، اظهار داشت: از این تعداد 9هزار و 705 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند که از این تعداد 9هزار و 421 واحد در مرحله پایان پی‌سازی، 6هزار و 788 واحد اسکلت‌ریزی و 6هزار و 306 واحد سقف‌ریزی شده‌اند.
وی با بیان اینکه 4هزار و 169 واحد پایان سفت‌کاری، یک‌هزار و 543 واحد پایان نازک‌کاری و یک‌هزار و 481 واحد به همراه انشعابات آب و برق تکمیل شده‌اند، تصریح کرد: این واحدها در قالب مسکن مهر 99 ساله، انبوه‌سازی و از سوی خودمالکان در حال اجرا است.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه تعاونی‌های شاهین‌شهر در زمینی به مساحت 11.2 هکتار در حال احداث است، گفت: تعداد این واحدها یک‌هزار و 442 واحد مسکن مهر است که تمامی آنها پروانه ساختمانی را دریافت کرده‌اند و در مرحله پایان پی‌ریزی هستند.
وی در ادامه افزود: 862 واحد از این تعداد در مرحله پایان اسکلت، 797 واحد اتمام سقف و 217 واحد در مرحله پایان سفت‌کاری هستند.
محمودزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت تعاونی مسکن مهر و یک اتحادیه با عنوان اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن مهر شاهین شهر فعال است ‌که اتحادیه، کارفرمای ساخت یک‌هزار و 442 واحد مسکن مهر به روش نیمه‌صنعتی است، گفت: این تعداد واحد در 61 بلوک، شش طبقه و در هر طبقه سه الی پنج واحد ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: تعداد 4هزار و 854 واحد نیز از سوی انبوه‌سازان در قالب 13 شرکت انبوه‌سازی در شاهین‌شهر در دست ساخت است ‌که 4هزار و 854 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند و در مرحله پایان پی‌سازی هستند.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان تصریح کرد: 3هزار و 580 واحد پایان اسکلت، 3 هزار و 195 واحد در مرحله پایان سقف هستند و  یک‌هزار و 820 واحد سفت‌کاری خود را و 50 واحد نازک‌کاری خود  را به پایان رسانده‌اند.
وی تعداد واحدهای در حال احداث در قالب خودمالک را 3هزار و 428 واحد برشمرد و گفت: از این تعداد 3هزار و 409 واحد پروانه ساختمانی دریافت کرده‌اند، 3هزار و 125 واحد به مرحله پایان پی‌سازی، 2هزار و346 واحد نیز به مرحله اسکلت‌بندی ساختمان‌ها رسیده‌اند.
محمودزاده در ادامه با بیان اینکه 2هزار و 314 واحد سقف‌ریزی، 2هزار و 132 واحد سفت‌کاری، یک‌هزار و 493 واحد نازک‌کاری و تعداد یک‌هزار و 481 واحد انشعابات آب و برق خود را تکمیل کرده‌اند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تعداد واحد مسکونی، تحول عظیمی در ساخت و سازهای شهرستان به  وجود می‌آید و مشکل مسکن عمده مردم برطرف می‌شود.
وی از اختصاص یارانه 20 میلیارد و 250 میلیون ریالی به طرح‌های مسکن مهر در شهرستان شاهین‌شهر خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار بابت تخفیف عوارض پروانه ساختمانی، نظارت مشاوران، کمک به تأسیسات خدمات زیربنایی و روبنایی و احداث مسجد در اراضی مسکن مهر به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.
رئیس سازمان مسکن و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه طرح جامع شهرهای گرگاب، گز و برخوار، لایبید، میمه، وزوان و بازنگری طرح جامع شاهین‌شهر با اعتبار یک میلیارد و 884 میلیون به تصویب رسیده است، ادامه داد: طرح تفصیلی شاهین‌شهر نیز از سوی مشاور در دست تهیه است.
وی تصریح کرد: همچنین اداره آموزش و پرورش این شهرستان در زمینی با زیربنای یک‌هزار و 500 مترمربع و 100 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث اداره مسکن و شهرسازی شاهین‌شهر با زیربنای 180 مترمربع و 20درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقدامات اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان، در این شهرستان بوده است.    
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول