اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس؛

ایجاد آبشار با مصرف گزاف برق شبیه شوخی است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ایجاد آبشار آن هم به شکل مصنوعی با مصرف برق زیاد و هزینه فراوان بیشتر شبیه شوخی است.

ایجاد آبشار با مصرف گزاف برق شبیه شوخی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دومین سمینار شهرداران استان اردبیل که شامگاه دیروز و با حضور استاندار اردبیل برگزار شد حاشیه‌های جالبی داشت به طوری که استاندار خطاب به یکی از شهرداران اظهار داشت:‌ معمولاً با آبشار برق درست می‌کنند در حالی که شما می‌خواهید با برق آبشار تولید کنید که این شاید استثنایی‌ترین موارد باشد.
 
* سید حسین صابری با انتقاد از برگزاری برخی جشنواره‌‌های بی‌فایده برای شهرداران از آنها خواست از محل اعتبارات عمرانی خود بودجه‌ای را صرف چنین جشنواره‌های بی‌ثمر نکنند.
 
* استاندار اردبیل خطاب به شهردار مشگین‌شهر  نیز بیان داشت: در شرایطی عهده‌دار مسئولیت شهرداری‌ شدید که اگر بنده به جای شما بودم این مسئولیت را قبول نمی‌کردم اما شما با شهامت کار را قبول کردید و تاکنون نیز عملکرد مطلوب و رضایت‌‌بخشی داشتید.
 
* صابری به سفر هفته گذشته خود به پارس‌آبا و بازدید از منطقه نهر تراب اشاره کرد و بیان داشت:‌ بیش از دو ساعت  در این منطقه چرخیدم و دلم برای مردم آن منطقه سوخت و با احساس شرمندگی حاضر به جواب دادن برخی عملکردها نبودم در حالی که باید مسئولان این شهر به این منطقه به ویژه وضعیت نابسامان فاضلاب آن رسیدگی کنند چرا که اگر ما کار نکنیم دیگران دلسوزی نخواهند کرد.
 
* شهردار خلخال در این جلسه که به اذعان خود از بیان سخن به زبان فارسی قاصر بود از استاندار عذرخواهی کرد ولی استاندار نیز گفت: همان طوری که شما مسلط به زبان فارسی نیستید بنده نیز به زبان ترکی مسلط نیستم.
 
* این سمینار با 15 دقیقه تاخیر و حدود 45 دقیقه بدون حضور استاندار اردبیل به کار خود ادامه داد اما در نیمه‌های راه استاندار با حضور در این جلسه به پیشنهادات و انتقادات شهرداران استان گوش کرد.
 
* در این سمینار تمام شهرداران شهرهای استان اردبیل که تعداد آنها به حدود 30 شهرداری می‌رسید در حدود پنج دقیقه تا یک ربع در حوزه‌های مختلف سخن گفتند و با مسئولان درد و دل کردند.
 
* در دومین سمینار شهرداران استان اردبیل هر چند معاون عمرانی حضور نداشت اما مدیرکل بحران استان و مدیرکل روستایی استانداری حتی کلامی نیز در مورد عملکرد حوزه فعالیت خود برای شهرداران ارائه مطلب نکردند.
 
* در این همایش اغلب شهرداران بدون معرفی خود اقدام به ارائه عملکرد و پیشنهاد کرده و از ذکر نام، سمت و مسئولیت‌شان خودداری می‌کردند که این کار بارها با اعتراض و گله‌مندی خبرنگاران مواجه شد به طوری که مسئولان علیرغم تذکرات مختلف به سخنرانان به دلیل رعایت نشدن این موارد در نهایت تصمیم گرفتند لیست شهرداران را به همراه نام و نام خانوادگی‌‌شان و سمت در قالب فرم مشخص به خبرنگاران ارائه کنند.
 
* تعدادی از شهرداران شهرهای استان نیز گویی برای این جلسه مطلبی آماده نکرده بودند و گاه مطالب ارائه شده نیز از قوت و قدرت خاص برخوردار نبود.
 
* غیبت شهردار اردبیل در این جلسه جای سئوال و برخی ابهامات را ایجاد کرد که معاون شهردار اردبیل با بیان این که شهرداری در ماموریت است به همه این سئوالات و برداشت‌ها پاسخی شفاف داد.
 
* شهردار آبی‌بیگلو نیز در این جلسه با بیان اینکه شهر را به شهرداری می‌سپارند تا در پیشگاه مقامات استان تقاص و التماس کمک و مساعدت نکنند در یک کلام کوتاه از شهرداران خواست کمکی را طلب نکنند چرا که اگر ضعفی نیز وجود دارد از خود شهرداران است.
 
* سید حسین صابری استاندار اردبیل در این جلسه از شهر پارس‌آباد با لقب بدترین شهر از نظر ساختار شهری نام برد که نابسامانی‌های شهری در آن موج می‌زند.
 
* صابری همچنین از شهردار مشگین‌شهر خواست تا اقدام به پلمپ تنها استخر مشگین‌شهر نکند چرا که اگر بدهی نیز وجود دارد باید تربیت بدنی و یا فردی که آن مکان را اجرا کرده است آن را پرداخت کند.

* استاندار اردبیل از شهردار بیله‌سوار نیز خواست اطلاعات کاملی از شهدای گمنام این شهر مربوط به حمله روس‌ها به ایران جمع‌آوری کرده و در اختیار او قرار دهند تا اگر اثبات شد که افراد کشته شده مدافعان سرزمین ایران بودند یادمان و مزار مناسبی برای آنها تهیه شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نشست بیش از سه ساعت به طول انجامید و شهرداران درد دل مفصلی را با استاندار و دیگر مسئولان انجام دادند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول