اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان زیباسازی اهواز محقق شد؛

افتتاح طولانیترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: زیباترین و طولانی‌ترین آبشار مصنوعی رنگین کمان با نام "رنگین کمان کارون" به ارتفاع 35 متر و طول 350 متر از دو سوی پل هفتم بر روی رودخانه کارون افتتاح شد.

افتتاح طولانیترین آبشار مصنوعی ایران در اهواز
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ارسلان جعفری شهنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مدت زمان اجرای عملیات پروژه آبشار رنگین کمان کارون را پنج ماه اعلام کرد و اظهار داشت: در این پروژه از فواره‌های آبی استفاده شده که به وسیله شش الکتروپمپ کار پمپاژ آب را از رودخانه انجام می‌دهند.
به گفته وی، این پمپ‌ها آب را از درون رودخانه به دو طرف پل (از سمت پل سفید به طول 150 متر و از سمت پل سوم به طول 200 متر) پمپاژ کرده و سپس به وسیله 2 هزار و 750 نازل کاملاً استیل از دو سمت پل مجدداً به درون رودخانه می‌پاشند.
جعفری شهنی تصریح کرد: لوله‌های به کار رفته به منظور جلوگیری از رسوبات و املاح موجود در آب کاملاً استیل و قابل شستشو با اسید هستند. پمپ‌ها نیز آب را تا ارتفاع 35 متر پمپاژ می‌کنند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی با ذکر این نکته که سیستم برق این پروژه از طریق   SOFT DRIVE تامین شده است اظهار داشت: سیستم سافت درایو به کار رفته در این پروژه موجب احداث پست برق 700 کیلو واتی شده که از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به صرفه جویی در مصرف برق، صرفه‌جویی در استفاده از کابل، جلوگیری از ایجاد حرارت بالا در پمپ‌ها و همچنین جلوگیری از ضربه قوچ که از جمله شایع‌ترین عامل تخریب پمپ‌هاست، اشاره نمود.
جعفری شهنی ایجاد مناظر بدیع، زیبا و دلنشین در راستای آرامش بخشی به محیط شهری و افزایش آرامش روحی و روانی به شهروندان را از جمله اهداف پرداختن به پروژه آبشار رنگین کمان کارون دانست و خاطر نشان کرد: محیط پیرامونی اثر مستقیمی بر روان انسان دارد که در نتیجه آن به مرور زمان اثر غیر مستقیمی بر روان انسان‌ها می‌گذارد. بدیهی است هرچه محیط اطراف انسان‌ها از رنگ‌های تیره و فرم‌های خشن و سخت تشکیل و اشباع شده باشد رفتار انسان‌ها نیز ناخود آگاه به سمت تندی و گاهاً به سمت خشونت سوق داده می‌شود. البته عکس این مسئله نیز صادق است و هر چه فضای پیرامونی انسان لطیف تر، زیباتر، نرم تر و با رنگ‌های ملایم و دلنشین طراحی شده باشد  به همان نسبت انسان‌ها از روان سالم تر و آرامش خاطر بیشتری برخوردار خواهند بود.
وی با اشاره به عناصر سازنده فضاهای عمومی شهری از چهار عنصر  آب، نور، گیاه و زمین یاد کرده و ادامه داد:  این عناصر از جمله اجزای مهم سازنده فضاهای عمومی شهر و مناظر بدیع شهری هستند که شهرداری همواره می‌کوشد با استفاده از این عناصر چهارگانه به ویژه با احداث پارک‌ها، به فضاسازی محیط شهری بپردازد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز با اشاره به نورپردازی پل سفید گفت: تفاوت نسبی موجود  در پل‌های احداث شده بر روی کارون این فرصت را به ما می‌دهد تا با تنوع در نور پردازی، مناظر متفاوت و متنوعی را بر روی کارون ایجاد کنیم در این راستا قصد داریم به زودی پروژه نورپردازی پل هشتم را نیز با سبک و سیاقی جدید آغاز کنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول