اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام رضا(ع):

آموزش‌های مجازی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از راه‌اندازی آموزش‌های مجازی به صورت غیرحضوری خبر داد.

آموزش‌های مجازی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالرسول هاجری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) اظهار کرد: این مرکز در حوزه امور فرهنگی و دینی آموزش‌هایی را طراحی و اجرا می‌‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب سه مرکز را برای پاسخگویی به امور آموزشی در حوزه دین راه‌اندازی کرده است.
رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: سه مرکز در قالب تربیت مربی کودک و نوجوان، مرکز آموزش‌های ادبی و هنری حوزه، مرکز آموزش‌های فرهنگی و هنری به طلاب آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
وی از ادغام این سه مرکز در مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این موسسه خدمات فاخری را به طلاب و فضلا ارائه می‌دهند و دوره‌های آموزشی لازم را برگزار می‌کند.
هاجری با اشاره به متغیرهایی که در رویکرد مرکز موثر است، گفت: حوزه علمیه و سرمایه ارزشمند آن در حوزه دین یکی از متغیرها بوده و هر اندازه از این سرمایه استفاده کنیم تمام نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نیازهای روزافزونی در جامعه در عرصه مباحث دینی وجود دارد و دنیای ارتباطات کنونی دنیایی است که با وجود اطلاعاتی که در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد مسائل جدیدی برای آنها در عرصه زندگی شخصی، اجتماعی و عقیدتی برای آنها به وجود می‌آورد.
رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای آموزش‌های کوتاه مدت برای این منظور است که برای نیازهای روزآمد پاسخ به روز ارائه شود و این آموزش‌ها از قدرت انعطاف‌پذیری برخوردار است.
وی عنوان کرد: در دوره جدید فعالیت‌های مرکز تلاش می‌کنیم مرکز آموزش‌های آزاد با تکیه بر سه دهه تجربه ارائه آموزش‌های کوتاه مدت را ادامه می‌دهد.
هاجری با اشاره به آموزش‌های حضوری در مرکز گفت: این آموزش‌ها با وجود تاثیرگذاری به تدریج حرکت می‌کند و تعداد فراگیران بسیار محدود است.
وی خاطرنشان کرد: در دوره جدید با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که شده است دوره‌هایی مانند حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری را راه‌اندازی کردیم.
رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: تعریف‌ها در دوره حضوری بازنگری شده و در دوره جدید طلاب و مخاطبان به صورت تک درس آموزش‌ها را دریافت کردند.
وی عنوان کرد: با مراکز مختلف مانند معاونت تهذیب حوزه وارد بحث و گفت‌وگو شدیم تا به صورت تک درس موضوعات اخلاقی و فقه کاربردی را داشته باشیم.
هاجری با اشاره به دوره غیرحضوری گفت: مباحث در این دوره به صورت موضوعی تصویب و تبیین می‌شود و به صورت لوح فشرده تدوین شده و برای مخاطبان ارسال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مجازی در دوره غیرحضوری در نظر داریم طراحی شود و با رسانه‌های صدا و سیما و رادیو معارف به منظور پخش برنامه‌ها رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
رئیس مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با بیان اینکه در مجموع هزار و 56 نفر از دانش‌پژوهان برای دریافت آموزش‌ها در مرکز ثبت‌نام کردند، بیان کرد: 434 نفر در دوره پودمانی عمومی تربیت تبلیغ، 108 نفر در تربیت مربی کودکان، 91 نفر برادر در دوره تکمیلی وهابیت، 85 نفر برادر در دوره تکمیلی عرفان‌های نوظهور، 130 نفر برادر و 120 نفر خواهر در دوره ادبی هنری و 88 نفر برادر در زمینه فقه کاربردی امسال در مرکز ثبت‌نام کردند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول