اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

اراده‌ای برای حل مشکل لوله‌سازی خوزستان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: در پی تجمع دو روزه کارگران لوله‌سازی خوزستان، در اعتراض به ۲۴ ماه حقوق معوقه، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، کوتاهی وزارت صنایع را عامل اصلی حل نشدن مشکلات این کارخانه اعلام کرد.

اراده‌ای برای حل مشکل لوله‌سازی خوزستان وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مشکلات شرکت لوله سازی خوزستان که از تولید کننده‌های اصلی لوله‌های مورد نیاز کشور است، از سال ۸۱ با واگذار شدن به بخش خصوصی ناکارآمد آغاز شد، و کارگران این شرکت بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به تجمع زده‌اند.
در دو روز گذشته بار دیگر کارگران شرکت لوله سازی خوزستان در مقابل استانداری برای مطالبه حقوق ۲۴ ماهه خود تجمع کردند. حقوق کارگران این شرکت چندین ماه است که به دلیل مشکلات کارخانه از جمله بدهی‌های کلان به بانک‌ها و مدیریت‌های ناکارآمد پرداخت نشده است. تجمع این کارگران امروز هم ادامه یافت.
دبیر خانه کارگر خوزستان در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: تجمع دو روزه کارگران لوله سازی خوزستان در مقابل استانداری نتیجه‌ای نداشته است.
آقایار حسینی با بیان اینکه کارخانه لوله سازی خوزستان کماکان تعطیل است، افزود: این شرکت بیش از ۴۰۰ نفر کارگر دارد که قریب به پنج سال است با مشکلات این شرکت دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی اظهار داشت: گر چه جلسات زیادی برای حل مشکل این کارخانه برگزار شده و مصوبات زیادی نیز بوده اما هیچکدام از مشکلات این کارخانه تاکنون حل نشده است.
حسینی اظهار داشت: پیش از این مبلغ ناچیزی از مطالبات کارگران پرداخت شده بود و در حال حاضر این کارگران ۲۴ ماه حقوق طلبکار هستند.

در وزارت صنایع اراده حل مشکل نیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وزارت صنایع اراده‌ای برای حل مشکل این کارخانه و سایر مشکلات وجود ندارد و به ویژه معاون وزیر این مسئله را پیگیری نمی‌کند.
سید شریف حسینی با اشاره به پرسش از وزیر صنایع در هفته گذشته، افزود: ستاد تسهیل و پشتیبانی صنایع در استان برای حل مشکل این کارخانه مصوباتی داشته که سئوال از وزیر صنایع سوالی به این دلیل مطرح شد.
وی حل مشکل کارگران لوله سازی را بسیار ساده دانست و اظهار داشت: چند ماه پیش با ۲. ۵ میلیارد تومان حقوق پنج ماه کارگران پرداخت شد و در حال حاضر اگر ۲. ۵ میلیارد تومان دیگر به تامین اجتماعی پرداخت شود ۱۵۰ نفر از این کارگران بازنشسته می‌شوند و مشکل آن‌ها و خانواده‌هایشان حل می‌شود.
نایب رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر تعیین تکلیف این کارخانه تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود این شرکت باید به بخش خصوصی واگذاری شود و مشکل این کارخانه به عنوان یکی از سرمایه‌های استان باید حل شود.
وی اظهار داشت: چندین جلسه کمیسیون کارگری، جداسازی بدهی‌های کارگران از بدهی‌های شرکت و تمام مقدمات برای حل مشکلات این شرکت آماده است اما اراده‌ای در وزارت صنایع وجود ندارد و هر بار به معاونت‌ها مراجعه کردیم آن را حل نکردند.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت صنایع در حال حاضر نام وزارتخانه را یدک می‌کشد و اگر اراده‌ای برای حل مشکلات کارخانه‌های بحران زده استان وجود داشت راه حل آن ساده بود.
وی با بیان اینکه وزیر جدید صنایع و بازرگانی از وضعیت کارخانه لوله سازی خبر ندارد، گفت: در حال حاضر تمام دنیا از مشکل شرکت لوله سازی خوزستان مطلع شده‌اند اما رسیدگی به شکایات وزارت صنایع از این مشکل اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: موضوع شرکت لوله سازی خوزستان هفته آینده در کمیسیون صنایع مطرح می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول