اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی زنجان تاکید کرد:

ضرورت تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به ضرورت تعامل و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا گفت: امسال در استان زنجان 98 هزار و 188 فقره پرونده از سوی نیروی انتظامی به دستگاه قضا ابلاغ شده است.

ضرورت تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی در نشست علمی تخصصی قضایی با اشاره به اینکه تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به منظور تامین عدالت و امنیت در جامعه است، اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی یک فرصت مناسب برای ارتباط بیشتر با دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضاست، چرا که نیروی انتظامی هر جا که با مردم و دستگاه‌های دیگر تعامل بیشتری بر قرار کرده نتیجه مطلوبتری در بحث تامین و حفظ امنیت به دست آورده است.
وی نیروی انتظامی را بازوی پر‌توان دستگاه قضا در برقراری عدالت دانست و افزود: مهم‌ترین عامل ضمانت اجرایی قانون است و صیانت از قانون وظایف ویژه نیروی انتظامی است و ناجا با افرادی که خارج از چهارچوب قانون عمل می‌کنند به شدت برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی قضات انصاف و عدالت و مبارزه با ظلم است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که ظالم با خدا طرف است بنابراین مبارزه با ظلم در حقیقت یاری خداوند است.
 وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های قضات حمایت از مظلومان در جامعه است، تصریح کرد: در تعامل و همکاری با دستگاه قضا در سال‌جاری 98 هزار 188 فقره ابلاغ صورت یافته است.
شرفی با بیان اینکه یکی از حوزه‌‌هایی که باید به صورت کارشناسی و مشترک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضا رسیدگی شود حوزه اختلافات خانوادگی دانست و یادآور شد: متاسفانه در ارتباط با اختلافات خانوادگی با وجود عملکرد بسیار محسوس و موثر در بخش‌های مشاوره افزایش قابل توجهی در آمارهای اختلافات خانوادگی مشاهده می‌شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه به عملکرد بخش‌های مشاوره و مددکاری اجتماعی در کمپ‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموع با 31 هزار و 7 فقره ارجاع پرونده به کارشناسان مشاوره نسبت به مدت مشابه سال قبل با 2 هزار و 552 مورد ارجاع پرونده به کارشناسان مشاوره‌ای  22 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی سهم اختلافات خانوادگی را با مجموع 883 فقره پرونده اعلام کرد و افزود: اختلافات خانوادگی با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیر داشته است.
 فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ارجاعی منجر به سازش در مجموع 552 مورد بوده است، خاطرنشان کرد: پرونده‌های منجر به سازش اختلافات خانوادگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه با قدردانی از مسئولان  دادگستری استان زنجان بر گسترش تعامل بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی تاکید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول