اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان قزوین خبر داد:

تجهیز 40 نقطه جرم‌خیز در قزوین به دوربین مداربسته

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان قزوین گفت: در راستای کاهش جرائم در نقاط جرم خیز، 40 نقطه آلوده در شهر قزوین به دوربین مداربسته مجهز شدند.

تجهیز 40 نقطه جرم‌خیز در قزوین به دوربین مداربسته
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان بیان کرد: در احقاق حقوق تضییع شده جامعه تفاوتی وجود ندارد، در واقع میزان جرم ارتکابی اهمیت نداشته بلکه صرف ارتکاب جرم، تعقیب و پیگیری باید انجام شود، اما در تعقیب این جرائم اولویت‌بندی وجود دارد چنانچه بر این اساس جرائم خاص دارای اولویت هستند.
وی افزود: اولویت رسیدگی به این جرائم به این لحاظ است که مردم در مقابل ارتکاب چنین جرائمی رنج بیشتری را متحمل می‌شوند بنابراین می‌توان گفت هر گاه مردم از ارتکاب جرمی بیشترین آزار را ببینند و یا جرمی از باب فراوانی ارتکاب در جامعه ایجاد مشکل کند در زمره جرائم خاص محسوب شده و بر این اساس ستاد مقابله با جرائم خاص تشکیل و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند.
دادستان قزوین در خصوص ابزار کنترل و کاهش جرائم توضیح داد: یکی از ابزارهای موثر در کاهش جرائم به خصوص جرائم خاص نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط جرم خیز است که در این راستا 40 نقطه آلوده در شهر قزوین شناسایی و به این دوربین‌ها مجهز شدند.
وی با اشاره به هدف استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته افزود: استفاده از تجهیزات مدرن در راستای ایجاد آرامش و کاهش احساس رنج و ناامنی در اثر ارتکاب جرائم به ویژه جرائم خاص است.
صادقی اعلام کرد: در راستای ابلاغ دستورالعمل حوزه ریاست قوه قضائیه در خصوص جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای مقرر شده برخی از دادسراها و محاکم قضایی برای رسیدگی به این جرائم اختصاص یابند که در این راستا به هر یک از حوزه‌های قضایی یک شعبه ویژه این امر اختصاص داده شده است.
وی یادآور شد: در راستای طرح جمع‌آوری تجهیزات ماهواره طی دو مرحله این طرح به اجرا درآمد که در مرحله اول 32 نقطه آلوده شهر شناسایی و یک‌هزار و 135 قطعه تجهیزات دریافت امواج ماهواره جمع‌آوری و در مرحله دوم نیز 35 نقطه شناسایی و یک‌هزار و 300 قطعه از این تجهیزات جمع‌آوری شد.
دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان قزوین تصریح کرد: هدف از جمع‌آوری تجهیزات ماهواره افزایش حجم پرونده‌ها در محاکم نیست بلکه هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی است اما در این راستا باید دقت شود تا حقوق شهروندان تضییع نشده و حرمت آنها حفظ شود.
وی القای احساس عدم امنیت را مضرتر و رنج‌آورتر از بروز عدم امنیت دانست و از مسئولان مربوطه درخواست کرد در اطلاع‌رسانی در خصوص جرائم وقوع یافته دقت لازم صورت گیرد تا جامعه دچار تشویش نشود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول