اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در برازجان برگزار شد؛

برگزاری همایش نقش بهداشت و درمان در سال جهاد اقتصادی

خبرگزاری فارس: همایش "نقش بهداشت و درمان در سال جهاد اقتصادی" در برازجان برگزار شد.

برگزاری همایش نقش بهداشت و درمان در سال جهاد اقتصادی
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در همایش استانی نقش بهداشت و درمان در سال جهاد اقتصادی در سالن کانون امام خمینی (ره) برازجان اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسایل در جامعه است و دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌های 9 گانه استان در این راستا وظیفه حساسی بر عهده دارند.
غلامرضا حیدری افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و همه مجموعه بهداشت و درمان استان باید در تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام ورزند.
وی با اشاره به اهداف و نقش بهداشت و درمان در جهاد اقتصادی گفت: بخش سلامت به عنوان یک بخش مهم اقتصادی است و باید به مشکلات موجود در اقتصاد نظام سلامت توجه بیشتری کنیم.
حیدری اذعان داشت: عدم وجود بینش اقتصادی در رده‌های مختلف اجرایی و نبود اعتقاد به ابزارهای علوم انسانی در فرهنگ اقتصادی و بینش اقتصادی نخستین مشکل در شبکه‌های بهداشت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه در ارتباط با ضرورت جهاد اقتصادی و متغیرهای کلیدی اقتصاد ایران در بحث جهاد سلامت مطالبی را بیان کرد. 
فرماندار دشتستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه سلامت، نقش بی‌بدیل بهداشت و درمان در جهاد اقتصادی را انکارناپذیر خواند و یادآور شد: ما در کارهای راهبردی شبکه بهداشت و درمان در سال جهاد اقتصادی در کنار آنان و همگام با آنان هستیم.
غلامحسین خسروی افزود: باید دست به دست هم بدهیم و راه را برای بهبود شاخص‌های بهداشتی در جامعه هموار کنیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز ضمن تشکر از کسانی که تلاش بی‌وقفه برای برگزاری این همایش کرده‌اند در ارتباط با وضعیت بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان مطالبی عنوان کرد.
غلامرضا کهن افزود: حدود40 درصد از مرگ و میرهایی که در شهرستان رخ می‌دهد از بیماری‌های قلبی و عروقی است و رعایت نکاتی از قبیل عدم استفاده از مواد دخانی و نداشتن استرس و تحرک ورزشی و الگوی صحیح تغذیه باعث ارتقای سطح سلامتی در جامعه می‌شود. 
رئیس بسیج جامعه پزشکی دشتستان نیز با بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: یکی از اهداف ما باید ولایت‌مداری و پراکندن عطر ولایت در جامعه باشد.
محمد شولی اضافه کرد: دشتستان در چند سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان رشد محسوسی داشته و باید با تعامل و همکاری این روند را تداوم ببخشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول