اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

رویکرد اساسی برنامه جامع خانواده پایدار دینی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: رویکرد برنامه جامع خانواده پایدار مبتنی بر ارزش‌های اصیل دینی است.

رویکرد اساسی برنامه جامع خانواده پایدار دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی برنامه جامع خانواده پایدار خراسان رضوی، سردار محمد غفاری در جمع مدیران‌کل اموراجتماعی سراسر کشور با اشاره به اجرای برنامه جامع خانواده پایدار برای نخستین باردر خراسان رضوی اظهار داشت: این برنامه بر پایه مطالعات استانی و ملی و درک صحیح ازواقعیات جامعه با رویکرد دینی تدوین شده و اکنون به مرحله اجرایی درآمده است.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف استان در اجرای این برنامه همچون دادگستری، بهزیستی،آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: تنها در نتیجه همکاری با دادگستری و برقراری ارتباط با زوجینی که برای طلاق اقدام کرده بودند، 600 زوج از اقدام برای طلاق صرف نظر کردند که در جای خود موفقیت بزرگی است.
سید هادی طالبیان، مدیرکل امور جوانان خراسان رضوی نیز عنوان کرد: با مشاهده آمارها طی چند سال اخیر متوجه شدیم که ازدواج‌ها کمتر از حد لازم و طلاق‌ها بیش از اندازه صورت گرفته است که برای پیشگیری از ایجاد آسیب به جامعه تصمیم به مطالعه و تدوین برنامه جامع خانواده پایدار گرفته شد.
مشاور استاندار خراسان رضوی گفت: در تدوین و اجرای این برنامه تلاش کردیم با سیاست‌گذاری‌های کشوری این حوزه به طور کامل هماهنگ باشیم.
سیدرضا مرویان حسینی، مدیر برنامه جامع خانواده پایدار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این برنامه با پنج ویژگی جامعیت برای پوشش تمام اقشار و موضوعات پیرامون خانواده، رویکرد دینی، ایجاد تغییرات در شاخص‌های ازدواج و طلاق، تلاش برای نهادسازی و ایجاد ساختار در این زمینه و مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط به مرحله اجرا درآمده است.
وی با اشاره با هدف‌گذاری برنامه جامع خانواده پایدار در پیش از ازدواج برای چهار گروه دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و کارمندان مجرد، تصریح کرد: با اجرای شش برنامه اصلی برای این گروه‌ها تلاش خواهیم کرد با کاهش سن ازدواج به شکلی عاقلانه و منطقی، از انباشت جوانان مجرد به ویژه درگروه دختران پیشگیری نماییم.
وی در ادامه افزود: برنامه جامع خانواده پایدار شامل هفت ریزبرنامه و 51 اقدام در راستای ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان و پیشگیری از طلاق است که توسط 35 دستگاه مسئول در استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول