اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی:

تنها 33 درصد مصوبات سفر سوم دولت اجرایی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اطلاع‌رسانی و معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها 33 درصد مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان اجرایی شده است و ما به دنبال تصویب پروژه‌های جایگزین آن هستیم.

تنها 33 درصد مصوبات سفر سوم دولت اجرایی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد ابراهیم افشاری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری رؤسای کمیته‌های شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی با اصحاب رسانه اظهار داشت: این شورا با ابلاغ وزارت کشور در سطح استان‌ها با هدف تنویر افکار عمومی تشکیل شده است.
وی به سفر چهارم هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین هدف مسئولان استانی در این سفر پیگیر مصوبات سفرهای استانی در دوره‌های گذشته و جایگزین کردن مصوبات جدید به جای مصوبات غیر قابل اجرا در استان است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی ادامه داد: کمیته‌هایی برای بررسی مصوبات گذشته تشکیل شده تا دلایل عدم اجرای آن در استان مشخص شود و پروژه‌های جایگزین نیز تعیین شود.
افشاری به میزان اجرایی شدن مصوبات سفرهای گذشته هیئت دولت به استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اعلام شده تاکنون 98 درصد مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت در استان اجرایی شده که کارنامه خوبی است.
وی افزود: همچنین 87.69 درصد مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان جنوبی نیز عملیاتی شده و در سفر سوم نیز تا کنون 33 درصد این مصوبات اجرایی شده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی به مهم‌ترین پروژه‌های اجرا نشده در استان اشاره کرد و گفت: پتروشیمی یکی از این پروژه‌ها است که چون استان ما زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه را نداشته است اجرایی نشده و باید طرح جایگزین آن تعیین و اعلام شود.
افشاری افزود: بر اساس مصوبات هیئت دولت باید پتروشیمی در بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان اجرایی نمی‌شد که در استان امکان تامین گاز مورد نیاز این پروژه وجود ندارد.
وی یکی دیگر از پروژه‌های اجرا نشده سفرهای استانی را پروژه انتقال آب به استان عنوان کرد و گفت: این پروژه به سبب موقعیت استان و وجود خشکسالی‌های 12 ساله در منطقه اهمیت زیادی دارد چرا که این خشکسالی بسیاری از زیرساخت‌های استان را با مشکل مواجه کرده است.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی افزود: برای عملیاتی شدن این پروژه پیشنهاداتی برای انتقال آب از زابل یا خارج کشور مطرح بود که هیچ کدام قابل عملیاتی شدن نبود.
افشاری به پروژه راه‌آهن استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات خط انتقال راه‌آهن از چابهار آغاز شده است ولی یک پروژه‌ زمان‌بر است.
افشاری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که چرا باید پروژه‌هایی مصوب شود که قابلیت اجرا ندارد و آیا نظرات کارشناسی بوده یا نه اظهار داشت: در سفر سوم هیئت دولت محدودیت‌هایی وجود داشت به همین دلیل برخی از این پروژه‌ها هنوز بر روی زمین مانده است.
وی ادامه داد:‌ در سفر سوم تامین اعتبار برای مصوبات مثل دو سفر گذشته نبود و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز مشکلاتی را برای دولت به وجود آورد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول