اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تغییر نگاه به فرهنگ لازمه تحول در نظام آموزشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای تحول بنیادین در نظام آموزشی و پرورش باید رویکردمان را به برنامه‌های فرهنگی تغییر دهیم.

تغییر نگاه به فرهنگ لازمه تحول در نظام آموزشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری دانش آموزی فرهنگی، هنری عترت با اشاره به قرآن کریم به عنوان مبنای اصلی، اظهار داشت: برای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش باید نوع نگاه خود را به طراحی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری تغییر دهیم.
وی بهترین تکیه‌گاه برای جهت‌دهی موضوعات آموزشی و تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور را توجه به سیره و آموزه‌های اهل‌بیت و دین ذکر کرد و افزود: باید برای تحول در آموزش و پرورش به جای تکیه بر مباحث نشأت گرفته از غرب قرآن کریم و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی حوزه فرهنگ و هنر را بهترین راه نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی در نسل نوجوان و جوان ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: باید دید چه چیزی توانست حدیثی همانند سلسلةالذهب را تا به امروز در اذهان باقی نگه دارد.
وی مناسب‌ترین راه در حوزه پرورش و تربیت در نظام آموزش و پرورش کشور را نگاه به ارزش‌های اسلام و اهل‌بیت خواند و بیان داشت: دانش‌آموزان ایرانی می‌توانند با قلم‌های مرصع خود آثار ماندگاری را فراهم کنند که برای مدت‌ها باقی بماند.
فخریان با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان از جشنواره دانش‌آموزی عترت، تصریح کرد: آغاز به کار جشنواره با آنکه پوسترهای آن هنوز توسط آموزش و پرورش پخش نشده بود اما نزدیک به 6 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد.
وی بر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری را در تمام زمینه‌ها با رویکرد نگاه به ارزش‌های اسلامی و اهل بیت تاکید کرد و افزود: در اجرای جشنواره‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزی نباید هیچ محدودیتی باشد تا دل‌های شیعی بتوانند با توانایی‌های خود، هنر اسلامی و شیعی را به تمام جهانیان معرفی کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول