اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون استان اردبیل:

نیاز اصلی کودکان پرورش فکر است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: نیاز اصلی کودکان امروز پرورش فکر همراه با تولید ایده‌ها و تفکرات جدید و سازنده است.

نیاز اصلی کودکان پرورش فکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناهید اللهوردی‌زاده عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی کودک در اردبیل اظهار داشت: کودکان ما امروز از هرگونه تنبلی فکر و سستی ایده‌ها و اندیشه‌ها دوری می‌جویند و باید با عمل به خواسته آنها که تحرک‌بخشی به فکر و ایده‌های خلاق است، آنها را به پویایی و تکامل بیشتر سوق دهیم.
وی با یادآوری این‌که هر کس باید کودک درون خود را به خوبی جستجو کرده و در احیا و شناخت آن توجه داشته باشد، تصریح کرد: روز کودک بهانه‌ای است تا ما به خواسته‌ها و نیاز آنها توجه کنیم و اجازه دهیم میدان عمل، تفکر و ایده‌پردازی آنها گسترش پیدا کند.
اللهوردی‌زاده خاطر نشان کرد: کانون طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تدارک دیده است که مهم‌ترین آن اجرای برنامه یک هفته با کانون برای کودکان و نوجوانان است.
این مسئول اضافه کرد: این برنامه برای کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت‌های علمی، نجوم، پویا نمایی، کاردستی، نمایش ادبی، سرگرمی و نقاشی انجام می‌شود تا کودکان در قالب این هفت غرفه بتوانند فعالیت‌های جدید را ارایه و عرضه کنند.
وی ادامه داد: ‌این جشنواره که تا 22 مهر ماه ادامه پیدا می‌کند هر روز میزبان 180 کودک از نقاط مختلف استان است.
به گزارش فارس،‌ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه گفت: ما با اجرای این برنامه‌ها تلاش می‌کنیم کودکان با اندیشه‌های نو و خلاقانه در زمینه‌های فرهنگی، هنری آشنا شوند تا بتوانیم روز به روز توانمندی‌های آنها را در صحنه‌های مختلف بروز و ظهور دهیم.
وی در ادامه سخنان خود به محورهای حرکت توسعه‌آفرین کانون برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: در بخش توسعه محتوایی کانون به عنوان نهاد فرهنگی تلاش می‌کند تا با توسعه و تعمیق برنامه‌های کلان که در سطح کشور و استان تهیه شده است اهداف خود را طبق سنوات گذشته اجرایی و پیاده کند.
اللهوردی‌زاده تصریح کرد: در توسعه محتوایی اعم از حوزه فرهنگی، هنری، دینی و ارزشی با یک استراتژی مشخص سعی می‌کنیم اهداف و آرمان‌های خود را جامه عمل بپوشانیم تا بتوانیم خواسته کودکان را که توجه به ایده‌پردازی‌ها و آگاهی‌های آنها است، تقویت کنیم.
وی محور دوم توسعه را توسعه فیزیکی اعلام کرد و اظهار داشت: در این زمینه اقدام به احداث واحدهای جدید فروش محصولات خود کرده‌ایم به طوری که در اکثر شهرها تولیدات و سرگرمی‌های کانون برای علاقمندان عرضه و ارایه می‌شود.
اللهوردی‌زاده در تبیین محور سوم توسعه کانون نیز توسعه الکترونیکی را بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام نشده که ما تصمیم گرفتیم در این باب فعالیت‌ها و برنامه‌ها را در قالب فضای مجازی، سایبر و نشریات الکترونیکی عملیاتی و اجرایی کنیم.
مدیر کانون استان اردبیل در پایان سخنان خود اضافه کرد: در این زمینه تولید نرم‌افزارها و برنامه‌ها برای کودکان با نگاه بومی و نگرش منطقه‌ای انجام می‌شود که برای استان اردبیل نیز اهداف و برنامه‌های خاص تعریف و مشخص شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول