اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر گیلان خبر داد:

برگزاری اردوی پیشاهنگان هلال احمر رودبار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری نخستین اردوی آموزشی و تفریحی پیشاهنگان این جمعیت در رودبار خبر داد.

برگزاری اردوی پیشاهنگان هلال احمر رودبار
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به برگزاری اردوی یک‌روزه پیشاهنگان هلال احمر رودبار اظهار داشت: این اردو اخیرٱ با حضور 25 نفر از اعضای پیشاهنگان جمعیت هلال احمر رودبار به مقصد بنای تاریخی قلعه‌رودخان فومن برگزار شد.
وی با اشاره به برنامه‌های این اردو افزود: بازدید از بازارهای محلی، برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای سرود پیشاهنگی و پذیرایی از جمله برنامه‌های این اردو بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ایجاد زمینه مناسب برای فراگیری آموزش‌ها، تمرین کار گروهی، تقویت روحیه مشارکت جویی و آشنایی بیشتر با برنامه‌های نوین آموزشی را از مهم‌ترین اهداف اجرای این اردو ذکر کرد.
به گفته وی، اعضای پیشاهنگان جمعیت هلال احمر گیلان تاکنون در برنامه‌های متنوعی از جمله افتتاح نهضت پیشاهنگان، دیدار با امامان جمعه، غبارروبی مساجد، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای قحطی‌زدگان سومالی و... شرکت داشتند.
محمدی در ادامه به برگزاری دوره آموزش عمومی امداد 35 ساعته اشاره کرد و ابراز داشت: در این دوره آموزشی شش روزه که با حضور 60 نفر پرسنل زن و مرد در نیروی انتظامی برگزار شد، شرکت کنندگان با نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، وظایف و حقوق امدادگران، آسیب دیدگان و انواع حوادث آشنا شدند.
وی ترویج فرهنگ خودامدادی، ارتقای سطح اطلاعات امدادی کارکنان اداره‌ها و تحقق شعار «در هر خانواده یک امدادگر» را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از طرف حوزه هنری مدیریت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان و طبق نیاز و علاقه‌مندی اداره‌ها و سازمان‌ها، دوره‌های ویژه آموزشی کارکنان اداره‌ها برگزار می‌شود.
محمدی آشنایی با کمک‌های اولیه، اصول پانسمان و ایمنی و خودامدادی به صورت تئوری و عملی توسط مربیان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان را از جمله مباحث مورد نظر در برنامه آموزشی مذکور ذکر کرد.
این مسئول خدمات هلال احمر را بزرگ و مهم دانست و اضافه کرد: هلال احمر یک سازمان مردمی و عام‌المنفعه محسوب می‌شود که به عنوان بازوی پرتوان دولت و یک ارتش مجهز غیر نظامی عمل کرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادی است.
وی فعالیت این سازمان مردمی در استان را به لحاظ امکانات و نیروی متخصص انسانی مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: هلال احمر گیلان در حال حاضر به عنوان یک جمعیت امدادی درجه یک و فعال در سطح کشور فعالیت دارد و با توجه به عملکرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌های پیشرو در بحث امداد و نجات استان و کشور مطرح بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، هلال احمر را یار و یاور مردم در حوادث و بحران دانست و افزود: تلاش برای نجات یک انسان افتخارآمیزترین لحظه زندگی یک فرد امدادگر عضو جمعیت هلال احمر است.
وی با تاکید بر برطرف شدن محرومیت‌های استان و تقویت امکانات مورد نیاز در شهرستان‌ها، اذعان داشت: تقویت پایگاه‌های امدادی و جاده‌ای با هدف تجهیز تمام اداره‌های هلال احمر استان از اهداف این سازمان در سال جاری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول