اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی:

امیدواریم مسئولان از پیشامد فساد اقتصادی درس عبرت بگیرند

خبرگزاری فارس: سخنگوی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی گفت: امیدواریم مسئولان کشور از پیشامد فساد اقتصادی درس عبرت گرفته و اجرای دقیق فرامین رهبری در هر شرایطی را در اولویت امور قرار دهند.

امیدواریم مسئولان از پیشامد فساد اقتصادی درس عبرت بگیرند
حسین نعیم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: چنانچه از همان ابتدای صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 1388 در زمینه مبارزه با مفاسد سیاسی ـ اقتصادی به طور کامل و طبق نظر ایشان عمل شده بود، در حال حاضر با چنین فسادی در نظام بانکی کشور روبه‌رو نبودیم.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما طی 30 سال با استقامت و با دادن خون‌های زیادی به یک جایگاه مقتدر بین‌المللی رسیده اما با بروز چنین فساد اقتصادی، آبروی نظام به راحتی در خطر خدشه‌دار شدن قرار گرفته است.
سخنگوی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی ادامه داد: شأن و منزلت نظام اعتقادی و اسلامی ایران با وجود و بروز اختلاس میلیاردی در نظام بانکی کشور، اکنون در شرایطی قرار گرفته است که به لحاظ فساد اقتصادی با کشورهای لائیک که هیچ نقطه اشتراک و شباهتی با نظام ما ندارد، مقایسه می‌شود.
وی تصریح کرد: نباید برخورد با چنین اختلاس بزرگی در سایه بی‌توجهی یا کم‌توجهی بررسی شود زیرا هر چه بیشتر از بروز آن بگذرد، ریشه‌کن کردن و از میان بردن آن سخت‌تر و پر هزینه‌تر می‌شود.
نعیم آبادی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: طی پیشگیری‌ها و مطالعات من، رهبری در طول سال‌های گذشته بیشتر از 15 بار در مراسم مختلف و در جریان دیدارهایشان با نمایندگان، نخبگان و سایر اقشار و گروه‌ها، حساسیت مبارزه با فساد و توجه‌ نشان دادن به آن را گوشزد فرمودند که این نکته نشان دهنده اهمیت آن است.
وی با اشاره به اینکه هرگاه به دستورات رهبر امت توجه کافی و کامل نشود، باید منتظر عواقب حاصل از آن باشیم، گفت: این ضربات پی در پی که به بدنه اقتصاد و تجارت می‌خورد، گویای اهمیت سخنان رهبری و ضرورت انجام دقیق فرامین ایشان است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت فرمان هشت ماده‌ای رهبری افزود: صدور این فرمان در 10 سال پیش حاکی از توجه خاص رهبری و پیش‌بینی ایشان از وقوع چنین فسادی است.
سخنگوی اصولگرایان تحول‌خواه خراسان رضوی به بررسی اجمالی فرامین موجود در فرمان هشت ماده‌ای رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد سیاسی ـ اقتصادی پرداخت و گفت: یکی از بندهای این فرمان، تسامح در مبارزه با فساد را به نوعی همدستی با فساد معرفی کرده اما اکنون تسامح به حدی رسیده است که افراد رده بالای حکومتی را در رأس فساد می‌بینیم به گونه‌ای که حتی برخی از این افراد رده بالای حکومتی دارای پرونده‌هایی در قوه قضائیه هستند و این خود نقض فاحش این فرمان است.
وی با اشاره به بند دیگری از فرمان هشت ماده‌ای رهبری، افزود: تبعیض و استثناء در فرمان رهبری در جریان مبارزه با فساد هیچ جایگاهی ندارد در صورتی که اخیرا شاهد درخواست دادگاه از افراد رده بالای دولتی و نبود تمکین و مراجعه ایشان به دادگاه هستیم که این موضوع نشانه تبعیض در این سیستم است.
نعیم‌آبادی با اشاره به یکی از سخنان رهبری تصریح کرد: ضربه عدالت باید قاطع و دقیق باشد و اجرای عدالت فقط با شعار و تظاهر انجام نمی‌شود.
سخنگوی اصولگرایان تحول‌خواه گفت: به دلیل بروز فساد اقتصادی در بدنه نظام بانکی و اختلاس 3 هزار میلیاردی، شاهد کاهش اعتماد مردم هستیم همچنین در این میان دست‌هایی نیز در صدد خدشه‌دار کردن ارتباط میان مردم و مسئولان هستند.
وی افزود: برای کم‌رنگ کردن این فضای بی‌اعتمادی و در نهایت از میان بردن آن باید هرچه سریع‌تر اقدام به قطع دست‌ها و ریشه‌های این فساد اقتصادی شود زیرا هر چه دیرتر این اتفاق بیفتد احساس ناامنی بیشتری در میان مردم، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به وجود می‌آید.
نعیم‌آبادی تصریح کرد: قطع کامل ریشه‌های فساد و برخورد قاطع با عاملان اختلاس میلیاردی و همچنین بررسی دقیق پرونده و معرفی مفسدان، می‌توان اثرات سوء این فساد نظام بانکی کشور و باز خورد آن را به حداقل رساند.
وی گفت: امیدواریم مسئولان کشور از این پیشامد درس عبرت گرفته و اجرای دقیق فرامین رهبری در هر شرایطی را در اولویت امور قرار دهند تا دیگر شاهد چنین مسائلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشیم.
انتهای پیام؛/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول