اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

تقوا مانع از تعصبات کور و حب و بغض‌ها می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: تقوا به انسان وسعت دید، گذشت، شرح صدر و بینش بلند می‌دهد و انسان را در حب و بغض‌ها، دچار تعصبات کور نمی‌کند.

تقوا مانع از تعصبات کور و حب و بغض‌ها می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جمع کارکنان این سازمان، با تبریک فرارسیدن میلاد پربرکت امام رضا(ع) اظهار کرد: وجود نورانی و مقدس امام رضا(ع) هم موجب خیر و برکت و عزت و عظمت ملت ما و هم موجب فخر کشور است.
وی ادامه داد: شاید هنوز ما و مردم ایران ندانیم که خدای سبحان چه منتی بر ما نهاده که مضجع شریف این امام بزرگوار را در خاک کشور ما قرار داده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه افکار ما از اینکه بخواهد ابعاد این نعمت بزرگ را درک کند قاصر است، بیان کرد: حرم امام رضا(ع) پناهگاه شیفتگان و دلدادگان آن حضرت است و همه خیر و برکت‌ها به واسطه مضجع شریف این بزرگوار است.
‌اسکندری تاکید کرد: چون مردم ایران به وجود امام رضا(ع) عشق می‌ورزند و نسبت به این نعمت شاکرند، خداوند نیز در برکات خودش به واسطه این امام همام، مردم کشور ما را در نظر می‌گیرد، کما اینکه مشاهده می‌کنیم در کشورهایی که نسبت به مضجع شریف امامان معصوم(ع) کفران نعمت می‌شود مردم آن کشورها چقدر در عذاب هستند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به وضعیت نامناسب اطراف مضجع شریف امامان معصوم(ع) در مدینه و عراق اظهار کرد: اگر می‌بینید مقداری در اطراف حرم این امامان به ویژه در عراق آبادانی‌‌هایی صورت گرفته است به برکت مردم ایران است.
وی بر لزوم درک و شناخت بیشتر نسبت به امامان معصوم(ع) تاکید و عنوان کرد: علوم اهل بیت(ع) نور است و ظلمت‌پذیر نیست و این علوم از طریق تقوا حاصل می‌شود.
وی با ذکر نمونه‌ای گفت: چون امام خمینی(ره) تقوا داشت، خداوند پنجره‌هایی را به روی ایشان گشوده بود که ایشان عمق زمان را می‌دیدند.
‌اسکندری به بیان برکات تقوا پرداخت و افزود: انسان اگر تقوا داشته باشد خیلی چیزها را که دیگران نمی‌بینند او می‌بیند.
وی گفت: تقوا به انسان وسعت دید، گذشت، شرح صدر و بینش بلند می‌دهد و انسان را در حب و بغض‌ها، دچار تعصبات کور نمی‌کند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: انسانی که باتقوا بود نورانی می‌شود و وقتی نورانی شد، الهی می‌شود.
وی بر ضرورت پرهیز از گناه و رعایت حق الناس تاکید و بیان کرد: وقتی صحبت از حق الناس شود ممکن است ذهن افراد به سمت حقوق مادی برود در صورتی که غیبت‌کردن، تهمت زدن و... هم حق الناس است.
وی تصریح کرد: آنچه که مربوط به حقوق خداست اگر خدا بخواهد قابل گذشت است، اما خداوند حق الناس را نمی‌بخشد الا زمانی که صاحب حق از حقش بگذرد.
‌اسکندری کارهای مورد رضایت خداوند را نوعی عبادت دانست و افزود: اینکه کسی نماز می‌خواند که به بهشت برود یا گناه نمی‌کند که به جهنم نرود، این عبادت، عبادت کاسبکارانه است، اما کسی که از سر شوق و عشق و معرفت، خدا را عبادت کند این عبادت، عبادت آزادانه است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول