اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه عکسی؛

هیچ‌آب رودی بدون آب را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: عکاس و مستندساز اصفهانی گفت: نمایشگاه عکس با عنوان هیچآب یک رود بدون آب را نشان می‌دهد.

هیچ‌آب رودی بدون آب را به نمایش گذاشت
محمد غازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فرهنگ به معنای مادی و معنوی بیانگر هویت هر جامعه‌ای است، که حاصل برخورد چهارگانه انسان با خود، انسان‌های دیگر، خالق و طبیعت است.
وی با اشاره به نمایشگاه عکس هیچ‌آب که در نگارخانه آرته اصفهان برگزار شده است، بیان کرد: این نمایشگاه عکس خشکی زاینده‌رود را با مضمون و نگاه اجتماعی به مساله کم‌آبی و معضل خشکی رودخانه نشان می‌دهد.
عکاس اصفهانی افزود: با مطالعه تاریخ اصفهان در می‌یابیم ابتدا رودخانه زاینده‌رود تشکیل شده و بعد شهر اصفهان به وجود آمده است و حال با خشکی زاینده‌رود هم مردم و هم شهر بی‌هویت شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید از عادی شدن مساله خشکی زاینده‌رود برای مردم جلوگیری کرد، تصریح کرد: هر چند بیشترین دلیل خشکی زاینده‌رود مصرف بی‌رویه مردم است،سعی داشتم با هنر عکاسی نه به صورت گزارش گونه بلکه با دیدگاه و شیوه جدید این معضل را به همگان نشان دهم.
غازی که در نمایشگاه هیچ‌آب تعداد 16 عکس 50*70 سانتی متری و یک عکس 60*400 سانتی متری را به نمایش گذاشته است، تاکید کرد: در این عکس تصویری از پل خواجو اصفهان بدون حالت پرسپکتیو این پل با شیوه‌ای خاص عکاسی شده که در نوع خود بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: این عکس در واقع ترکیبی از 70 عکس در کنار یکدیگر است که در نگاه نخست پانورما به نظر رسیده و هر دهنه پل در موقعیت‌های مختلف نوری عکاسی شده است.
عکاس و مستندساز اصفهانی گفت: استفاده از فتوشاپ در عکاسی به شرط اینکه منجر به تحریف عکس و تبدیل آن به چیزی متفاوت از عکس گرفته شده شود، غلط نمی‌دانم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول