اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن سینمای زنجان خبر داد:

برگزاری نمایشگاه عکس 50 عکاس زنجانی

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن سینمای استان زنجان از برگزاری نمایشگاه عکس 50 عکاس زنجانی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه عکس 50 عکاس زنجانی
زین‌العابدین نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: همچنین آزمون فیلم‌سازی در زنجان با حضور 40 هنرمند زنجانی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه از بین 40 نفر شرکت‌ کننده در این آزمون 16 نفر انتخاب می‌شوند، افزود: انتخاب‌شدگان پس از شرکت در دوره آموزشی یک ساله انجمن سینمای جوان برای ورود به عرصه فیلم‌سازی آماده می‌شوند.
وی ادامه داد: آموزش نیروهای فرهنگی مورد نیاز حوزه فیلم‌سازی کشور از اهداف برگزاری این آزمون است که شرکت ‌کنندگان پس از انتخاب نهایی و اخذ آموزش‌های تئوری و عملی برای ساخت فیلم آماده می‌شوند.
مسئول انجمن سینمای استان زنجان از شرکت چهار فیلم کوتاه هنرمندان زنجانی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در کشور خبر داد و افزود: این هنرمندان برای عرضه هنر خود در جشنواره حضور می‌یابند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره از معتبرترین جشنواره‌های کشور محسوب می‌شود، یادآور شد: امیدواریم مقام‌های مناسبی در این جشنواره از سوی هنرمندان استان کسب شود.
نصیری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری نمایشگاه عکس در زنجان خبر داد و افزود: هنرمندان عکاسی استان در این نمایشگاه عکس‌های خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در آخر مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: 50 هنرمند عکاس زنجانی عکس‌های خود را در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.
مسئول انجمن سینمای استان زنجان ادامه داد: این نمایشگاه به صورت حرفه‌ای و هنری در زنجان برگزار می‌شود که هنرمندان عکاسی حرفه‌ای زنجان در آن حضور دارند.
وی یادآور شد: در برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش می‌شود تا با شناخت علاقه واقعی هنرجویان و پردازش ایده‌های ذهنی این افراد با توجه به قوانین نظام جمهوری اسلامی این ایده‌ها را فرآوری و تولید کرده و در مسیر انتقال به ایده‌های مشروع جامعه هدایت شوند.
نصیری ارائه ایده‌های هنرآموزان به صورت پکیج آموزشی، فرهنگی و سینمایی را از دیگر اهداف سینمای جوان عنوان کرد و افزود: پیچ و خم‌های آموزش بسیار زیاد است که باید در این زمینه با دید علمی به این آموزش‌ها توجه شده و برنامه‌ریزی علمی‌تری صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در پی برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکردهای مختلف برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام شده است.
مسئول انجمن سینمای استان زنجان افزود: تا زمانی که ذائقه مردم فرهنگی و هنری نشود شبکه‌های توزیع نامناسب‌تر از گذشته شده و این امر به فرهنگی خاص در مقابل سینما تبدیل می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت‌های جهان امروز و استفاده بهینه از زمان یاد آورشد: در حال حاضر در جهان دیدن فیلم‌های کوتاه تقویت شده و مردم به تناسب وقت خود به تماشای فیلم می‌پردازند در حالیکه در کشور ایران به قدری زمان تماشای فیلم طولانی است که مردم به یک نوع هنجار فکری، عاطفی و روان‌شناسانه دچار شده‌اند.
نصیری گفت: تا کنون کشفی به بزرگی سینما در جهان اتفاق نیفتاده و  معادل آن بروز نکرده است چرا که سینما قادر است افکار بزرگتر را کوچکتر و افکار کوچک را به افکاری بلند تبدیل کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول