اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران:

17 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان پرداخت می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال‌جاری 17 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی به‌منظور حمایت از صادرات به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.

17 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان پرداخت می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی بعدازظهر امروز در دومین همایش ملی بادام در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال‌جاری افزون بر 107 میلیون تن محصول کشاورزی در کشور تولید شده است که از این میزان 148 هزار تن مختص به تولید بادام است.
وی صادرات بخش کشاورزی کشور را در سال گذشته 26 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: با توجه به گزارشات ارسالی این میزان صادرات کالا 13.5 درصد مجموع صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
کرمانشاهی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اجرای این قانون به عنوان یک جراحی بزرگ در بخش اقتصاد کشور موجب شد تا مشکلات فراروی بخش تولید و صادرات کشور با ارائه بسته‌های حمایتی دولت تا حدی تسهیل یابد.
معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه رقابتی بودن کالاهای تولید سهم بسزایی در افزایش صادرات کشور دارد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته 17 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در سال‌جاری برای حمایت از صادرات به صادرکنندگان پرداخت می‌شود.
وی میزان بدهی بانک‌ها و مراکز اعطای تسهیلات بانکی به صادرکنندگان را تا پایان سال 89 معادل 4 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بدهی پرونده‌های صادراتی سال 88 صادرکنندگان آماده پرداخت است.
کرمانشاهی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در راستای حمایت از صادرکنندگان مقرر شد حدود 25 هزار میلیارد ریال از اموال منقول و غیر منقول وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروش برسد.
وی اظهار داشت: بر این اساس سازمان توسعه تجارت توانست وعده پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال از این اعتبار را از وزیر اخذ و به صادرکنندگان پرداخت کند.
کرمانشاهی تعداد صادرکننده فعال در کشور را 8 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد افزون بر یک‌هزار و 500 نفر را صادرکنندگان نمونه تشکیل می‌دهند.
دومین همایش ملی بادام با محوریت صادرات در کشور با همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط ملی و استانی امروز در شهرکرد برگزار  شد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول