اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین بار در ماه‌های اخیر صورت گرفت؛

انتقاد آیت الله نعیم‌آبادی از وضعیت صنعت دریانوردی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه سابقه ایرانیان در دریانوردی به 25 قرن پیش برمی‌گردد، گفت: باید از مسئولان مربوطه پرسید که مگر اجداد ما شناورهای مورد نیاز خود را در زمان‌های گذشته از کجا تهیه می‌کرده‌اند که حال در کشور برای ساخت یک کشتی سال‌ها وقت صرف می‌شود.

انتقاد آیت الله نعیم‌آبادی از وضعیت صنعت دریانوردی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی شامگاه شنبه در آئین تجلیل از دریانوردان برتر هرمزگان که به مناسبت روز دریانوردی برگزار شد، با بیان اینکه ایران همیشه مهد دریانوردی و کشتی‌سازی طی قرن‌های گذشته بوده، به انتقاد از وضعیت کشتی‌سازی در کشور پرداخت و اظهار داشت: چه شده است که در صنایع کشتی‌سازی فعلی پس از سال‌ها تنها یک کشتی ساخته می‌شود که از آینده آن نیز خبر نداریم.
وی از مسئولان و بخش‌های مربوط خواست از خواب بیدار شوند و افزود: اگر خواب نبودیم با این تاخیر کشتی به آب نمی‌افتاد، دوران خواب گذشته و باید بیدار شد تا بتوان در صنعت کشتی سازی حرفی برای گفتن داشت، با یک کشتی و دو کشتی راه به جایی نخواهیم برد.
نعیم‌آبادی دریا را نعمتی بزرگ از سوی خداوند برای مردم منطقه دانست و تاکید کرد: باید با بیداری و تلاش، صنعت دریایی را دوباره احیا کنیم تا شکرانه این نعمت را به جا آورده باشیم.
این مقام مسئول همچنین از مسئولان عالی رتبه دریانوردی در کشور خواست در امور دریا و صنعت دریایی وارد شور با مجلس شود تا نمایندگان به مسائل دریایی بیشتر بها دهند.
وی بر لزوم آگاهی بیشتر نمایندگان از صنعت دریایی تاکید و ارتقا سطح آگاهی‌ها در این زمینه را به نفع اقتصاد و جامعه دانست.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: مجلس شورای اسلامی در راس امور است اگر منافع کشور از صنعت دریایی برای نمایندگان آشکار شود می‌توان با تصویب لایحه‌های متعدد سعی در بهبود صنایع دریایی کرد.
نعیم‌آبادی همچنین با اشاره به غیر فعال شدن بندر تیاب در شهرستان میناب، اظهار داشت: تیاب یکی از قدیمی‌ترین بنادر هرمزگان بود اما الان بیشتر به یک بندر متروکه و مرده شبیه است.
وی با اشاره به وضعیت اسفبار بندر تیاب گفت: بندر تیاب باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند، هر استانی برای معرفی خود چهره‌ای در تمامی حوزه‌ها دارد و چهره هرمزگان تجارت است که باید پرسید جز جزیره کیش و قشم و تا حدودی شهرستان بندرعباس در کجای هرمزگان نشان از چهره تجاری وجود دارد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول