اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز انجام شد؛

اعزام نخستین کاروان خراسان شمالی به حج تمتع

خبرگزاری فارس: نخستین کاروان از زائران خراسان شمالی برای انجام فریضه حج تمتع پیش از ظهر امروز عازم مکه مکرمه شدند.

اعزام نخستین کاروان خراسان شمالی به حج تمتع
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عملیات اعزام حدود یک هزار و 121 زائر از امروز آغاز و تا 27 آبان ماه ادامه دارد و زمان ماندگاری زائران استان در حج تمتع سال جاری بین 33 تا 40 روز است.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این زائران در قالب کاروان‌های مدینه اول راهی سرزمین وحی شدند، گفت: این زائران از طریق فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.
جواد شاد اظهار داشت: یک گروه 40 نفره از زائران سنی مذهب این استان به دلیل کم تعداد بودن زائران اهل سنت خراسان شمالی با کاروان اهل سنت خراسان رضوی عازم حج شدند.
وی با اشاره به اینکه زائران سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: رفتار و اخلاق زائران باید در شأن و منزلت نظام اسلامی باشد.
شاد افزود: زائران با رعایت بار استاندارد و توضیحاتی که از سوی مدیر کاروان داده می‌شود نسبت به انتقال بار خود اقدام کنند و برابر دستور‌العمل از بار بیش از حد مجاز جلوگیری به عمل می‌آید.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: حج یک عبادت است اما یک عبادتی مثل نماز و روزه نیست بلکه یک عبادتی است که در درون آن حرکت به سمت خدا است.       
وی اظهار داشت: حاجی شخصی است که در مسیر کمال، صراط مستقیم بندگی، آموختن آموزه‌های معرفت و عرفان حج است و کسی که متصدی کار آن است یعنی خودش پیشگام در این امور است و دیگران را هم با خودش می‌برد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول