اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه تبریز؛

سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تبریز گفت: سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح 19 تا 21 اردیبهشت ماه سال 1391 در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، میرقاسم حسینی پیشبرد و ارتقای علم و گسترش کاربرد تکنولوژی­های پیشرفته در زمینه­های مهندسی سطح را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و اظهار داشت: فراهم ساختن زمینه مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای نوین علمی، پژوهشی و صنعتی در حوزه مهندسی سطح و بحث و تبادل نظر علمی ـ کابردی میان اساتید، پژوهشگران و صنعتگران و شناخت توانایی علمی، پژوهشی و صنعتی کشور در این عرصه از دیگر اهداف این همایش است.
وی آبکاری الکتریکی و الکترولس، پوشش کاری پاششی حرارتی، قوسی، پلاسمایی و HVOF، رسوب فیزیکی و شیمیایی بخار، غوطه وری گرم و پوشش کاری در فاز مذاب و جامد، پوشش کاری تبدیلی(فسفاته،کرماته،آندایزینگ...)، عملیات سطحی(شعله،القائی،پرتو لیزر،پرتوالکترونی و یونی)،  پوشش‌های نفوذی(کربوره،نیتروژه...)، لایه­های نازک و فیزیک سطح، فناوری نانو در مهندسی سطح و پوششکاری، ایمنی، بهداشت و جنبه­های زیست محیطی در صنایع آبکاری و مهندسی سطح، ارزیابی و بررسی کیفیت سطوح، سایش، تریبولوژی و مکانیک تماس و روش­های نوین آنالیز سطح (XPS,AES,SIMS,...) را از جمله محورهای این همایش اعلام کرد و  با اشاره به برنامه زمانبندی ارسال مقالات به همایش ملی مهندسی سطح گفت: آخرین مهلت دریافت مقالات کامل، 15 دی ماه، اعلام پذیرش اولیه مقالات 30 بهمن ماه و آخرین مهلت جهت انجام اصلاحات 15 اسفندماه جاری است.
دبیر کنفرانس ملی مهندسی سطح افزود: اعلام پذیرش نهایی مقالات 27 اسفند ماه سال‌جاری و آخرین مهلت ثبت نام نیز در 21 فروردین ماه سال 1391 است.
حسینی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می­توانند  به سایت سمینار به نشانی http://issst13.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: سیزدهمین سمینار ملی مهندسی سطح به میزبانی دانشگاه تبریز به صورت مشترک توسط گروه مهندسی مواد دانشکده فنی و مهندسی مکانیک و گروه شیمی فیزیک دانشکده شیمی و با همکاری انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران برگزار می­شود.
حسینی در ادامه از همه محققان و متخصصان دانشگاهی و صنعتی خواست با ارسال مقالات ضمن مشارکت فعال، آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را در این سمینار ارائه کنند.
وی با اشاره به علم مهندسی سطح و کابردهای آن در زندگی جوامع بشری ابراز امیدواری کرد، تا این سمینار تا حدودی بتواند گره گشای مسائل و مشکلات صنعت کشور و زمینه­ساز پیشرفت‌های علمی شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول