اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری عامل آزار پسربچه‌ها در جنوب شرق پایتخت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی موتورسوار که در جنوب شرق تهران به اذیت و آزار پسربچه‌ها می‌پرداخت، خبر داد و گفت: متهم سابقه‌دار در زمینه ضرب و جرح عمدی، خرید اموال مسروقه، سرقت و آدمربایی است.

دستگیری عامل آزار پسربچه‌ها در جنوب شرق پایتخت
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط‌ عمومی پلیس آگاهی تهران بزرگ، 24مهر ماه سال گذشته مادر پسری هشت ساله با مراجعه به شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی، به رضوانفر گفت: پسرم که در کلاس دوم ابتدایی در حال تحصیل است، در حدود ساعت 12 روز گذشته برای رفتن به دبستان از خانه خارج شد اما زمانی که به خانه بازگشت عنوان کرد که توسط یک مرد موتورسوار مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور رضوانفر، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به منطقه سکونت خانواده شاکی، به تحقیق از پسربچه هشت‌ساله این خانواده پرداختند.
پسربچه هشت‌ساله در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از خوردن نهار، از خانه خارج و به سمت مدرسه می‌رفتم که ناگهان آقای موتورسوار عینکی به من گفت که موتورش خراب شده و برای روشن شدن آن، از من خواست تا موتور را هل دهم.
وی ادامه داد: پس از روشن شدن موتورسیکلت، این آقا گفت مدیر مدرسه‌ ما از او خواسته تا تعدادی کتاب برای بچه‌های مدرسه بخرد و وقتی دیدم که او اسم مدیر مدرسه را می‌داند به او اعتماد کردم و سوار موتورسیکلت او شده و او نیز مرا بر روی باک بنزین موتورش قرار داد، او از من خواست که نشانی کتابفروشی اطراف مدرسه را به او نشان دهم، اما پس از نشان دادن کتابفروشی در مقابل مغازه توقف نکرد و تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم مرا می‌کشد.
در ادامه تحقیقات و در حالیکه کارآگاهان اطلاعات چندانی در ارتباط با مشخصات متهم این پرونده در اختیار نداشته و پسربچه هشت‌ساله تنها عینکی بودن متهم را به یاد داشت، شکایت‌های مشابه دیگری در ارتباط با آزار و اذیت پسربچه‌های هفت تا هشت ساله توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت، در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل و پرونده‌های آنها در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با مراجعه شکات جدید پرونده و ارائه توضیحات از سوی پسربچه‌های هفت تا هشت ساله، کارآگاهان اداره شانزدهم با جمع بندی شکایت‌های مطرح شده، اطلاعات بیشتری در ارتباط با این پرونده در اختیار گرفتند.
اطلاعات بدست آمده از شکایت‌های جدید همگی نشان از آن داشت که در تمام آنها مردی میانسال با موهای جوگندمی و با یک موتورسیکلت سبز رنگ، ضمن معرفی خود به عنوان یکی از دوستان مدیر مدرسه آنها، به بهانه موتورسواری و یا موارد مشابه اولین شکایت پرونده، اقدام به سوار کردن پسربچه‌ها کرده و سپس آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
با آغاز تحقیقات پلیسی کارآگاهان و در حالیکه متهم تلاش داشت تا خود را بیگناه نشان دهد، کارآگاهان از شکات پرونده دعوت کرده تا به همراه فرزندان خود به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
با حضور شکات و فرزندان آنها در اداره شانزدهم، متهم از سوی تمام پسربچه‌ها به عنوان «دوست آقای مدیر مدرسه» مورد شناسایی قرار گرفت، با وجود شناسایی متهم، وی همچنان منکر هرگونه آزار و اذیت پسربچه‌ها می‌شد اما نهایتا و در شرایطی که قادر به ارائه هیچ‌گونه پاسخ قانع کننده‌ای به سئوالات کارآگاهان نبود به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر آزار و اذیت تعداد شکات شناسایی شده، به تعدادی از جرایم مشابه دیگر این پرونده اعتراف کرد.
در بررسی به عمل آمده توسط کاراگاهان مشخص شد متهم به نام «محمدرضا» از مجرمان سابقه داری است که از سال 55 تاکنون، به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از ضرب و جرح عمدی، خرید اموال مسروقه، سرقت و در آخرین بار به اتهام آدمربایی بارها دستگیر و روانه زندان شده است.
متهم تا زمان دستگیری توسط کارآگاهان اداره شانزدهم نیز در اتاقکی کوچک در منطقه مسعودیه مخفی بوده و از حدود 20 سال پیش که همسرش از وی متارکه کرده، با هیچکدام از اعضای خانواده اش حتی سه فرزند خود نیز ارتباطی نداشته است 
عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأکید بر این موضوع که پلیس حافظ اسرار شهروندان بوده و خود را موظف به این امر می‌داند، در ادامه اعلام این خبر گفت: از تمام شهروندانی که فرزندانشان به‌ ویژه کودکان خردسال آنها توسط فردی حدودا 50 ساله و به شیوه‌های اشاره شده مورد آزار و اذیت قرار گرفته درخواست می‌شود تا جهت طرح شکایات خود و همچنین شناسایی متهم دستگیر شده، به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطمینان داشته باشند که هرگونه شکایت و اظهارات آنها در این ارتباط محرمانه تلقی می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول