اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد:

صرفه‎جویی 250 میلیون مترمکعب آب در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: در صورت محقق شدن آبیاری تحت فشار 50 هزار هکتار از اراضی استان سالانه شاهد صرفه‎جویی بیش از 250 میلیون متر مکعب آب در منابع استان خواهیم بود.

صرفه‎جویی 250 میلیون مترمکعب آب در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت در پنجمین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان که ویژه سرشماری عمومی و نفوس مسکن برگزار شد، اظهار داشت: هرگونه نیازی که نسبت به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن وجود دارد، باید با نگاه پشتیبانی مدیران دستگاه اجرایی مرتفع شود.
وی تصریح کرد: تمام دستگاه‎های اجرایی مستقر در استان باید با در اختیار گذاشتن ظرفیت‎های خود نهایت همکاری را در برگزاری هرچه بهتر این سرشماری داشته باشند.
استاندار گلستان با بیان اینکه در برگزاری سرشماری باید همه نهادها سنگ‎تمام بگذارند، خاطرنشان کرد: باید با اعتمادسازی، مردم در جریان کم و کیف کارها قرار بگیرند و اطلاعات لازم در خصوص طرح سرشماری به آنها داده شود.
قناعت بیان کرد: فرآیند سرشماری باید به دقت انجام گیرد و شاخص‎ها و آیتم‎هایی که موردنظر مرکز آمار است، به روز و مورد تایید آنان باشد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص طرح آبیاری تحت فشار گفت: در ابتدای سال 1390، 50 هزار هکتار از اراضی زراعی استان برای اجرای طرح هدف‌گذاری شد.
استاندار گلستان ادامه داد: در شش ماهه  اول سال 11هزار هکتار از اراضی هدف‌گذاری شده زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته‎اند.
قناعت گفت: در صورت محقق شدن آبیاری تحت فشار 50 هزار هکتار از اراضی استان سالانه شاهد صرفه‎جویی بیش از 250 میلیون متر مکعب آب در منابع استان خواهیم بود.
وی افزود: باید در تحقق این مهم سرعت کار افزایش یابد و صدا و سیما و جهاد کشاورزی استان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.
استاندار گلستان همچنین از مدیران استانی خواست در خصوص جذب اعتبارات و منابع ملی تلاش بیشتری به خرج دهند و هفته‎ای یک‌بار برای پیگیری امور به تهران مراجعه داشته باشند.
در این جلسه چند تن از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان از جمله قدرت‎الله عابدی مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گلستان، جعفر گرزین فرماندار گرگان از اقدامات و روند اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 در استان گزارشی ارائه دادند.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول