اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز جهانی کودک؛

کودکان پلدختری را دریابید

خبرگزاری فارس: روز کودک در پلدختر به فراموشی سپرده شد، کودکان پلدختری را دریابید.

کودکان پلدختری را دریابید
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، روز 16 مهر (هشتم اکتبر) به مناسبت روز کودکان به عنوان یک رویداد در روزهای مختلف در کشورها و در سراسر جهان به منظور احترام به کودکان جشن گرفته می‌شود.
در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین‌المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد.
در سال 1953، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل شد و روز هشتم اکتبر روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.
کودکان در این روز خواهان یادآوری این مسئله هستند که سالانه هزینه‌های غیرقابل تصوری صرف تولید انواع سلاح‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای می‌شود، حال آن که در سال کودکان بسیاری از گرسنگی، عدم امکانات بهداشتی، سوء تغذیه و ... جان خود را از دست می‌دهند و کسی نگران آن‌ها نیست.
وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آن‌ها در سال‌های ابتدایی زندگی، ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان است.
همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آن‌ها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است
هم‌زمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف برای گرامیداشت این روز آئین‌ها و مراسم‌های خاصی از قبیل ایستگاه‌های نقاشی، پرواز بادبادک‌ها و ... برگزار شد.
اما در حالی که کودکان دیگر شهرها سرگرم این مراسم‌ها بودند در پلدختر گویا متولیان امور به خصوص مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خواب خرگوشی به سر می‌برد و اصلا نمی‌داند که دیروز روز کودک بود.
هر چند در کشور و استان ما اقدامات خوبی در جهت بالا بردن سلامت کودکان و کاهش مرگ و میر آن‌ها صورت گرفته است و جای تقدیر دارد، اما ای کاش مسئولان امر برای گرامیداشت این روز حداقل مراسمی هر چند مختصر در پلدختر برگزار می‌کردند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول