اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر کشور:

طرح تحول اجتماعی توجه ویژه به آموزش و پرورش دارد‌

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: در طرح تحول اجتماعی به آموزش و پرورش و حوزه‌های فرهنگی توجه ویژه شده ‌است.

طرح تحول اجتماعی توجه ویژه به آموزش و پرورش دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا افشار عصر امروز در نشست مشترک مدیران‌کل دفاتر امور اجتماعی استانداری‌ها و معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ادارات‌کل استان‌ها اظهار داشت: بعد از نهاد خانواده، آموزش و پرورش نقش اول را در ساختن فرهنگ یک جامعه ایفا می‌کند.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی افزود: اگر ما بیشترین مطالبات فرهنگی را از آموزش و پرورش داریم، با توجه به فراگیری وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور باید بیشترین رسیدگی و توجه را نیز به آن معطوف داریم.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش، آن را حوزه مشارکتی وزارت کشور در حمایت از آموزش و پرورش معرفی نمود و گفت: هدف اساسی از این تفاهم‌نامه پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و سعی در رفع دغدغه‌های موجود است.
افشار ضمن اشاره به طرح عظیم تحول اجتماعی و تشکر از شخص رئیس‌جمهور برای ارائه چنین طرحی اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی در حال حاضر مهم‌ترین طرح کشور محسوب می‌شود و هدف اصلی این طرح اخلاق اجتماعی ست.
وی افزود: این طرح که شامل همه حوزه‌‌های آسیبی می‌شود در واقع طرح تحول فرهنگی ست زیرا که از هفت محور آن، شش محور بر روی حوزه فرهنگی تاکید و توجه دارد.
افشار ادامه داد: آموزش و پرورش در کشور سردم‌دار تحول و آموزش‌های فرهنگی است به همین خاطر شبکه تبلیغی مدارس طرح ارتقاء سلامت اجتماعی در خصوص مشکلاتی که در مدارس وجود دارد تهیه شد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی فرایند‌های اجتماعی رو به دلیل تخریب است و طلاق، مصرف مواد مخدر و وجود انواع شمیایی آن و غیره از مسائلی ست که در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شدت نیاز به برنامه‌ریزی و صرف و وقت و انرژی بیشتر است.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی مهم‌ترین راهبرد در زمینه مسائل اجتماعی را اولویت پیشگیری نسبت به درمان و مقابله عنوان کرد و گفت: پیشگیری هم توصیه دینی و هم راهبرد ما در اجرای طرح تحول است اما تاکنون زیر 10 درصد برای پیشگیری از آسیب‌ها هزینه شده است.
افشار راهبرد دیگر در زمینه حل مسائل اجتماعی را استمرار دانست و افزود: یکی از معضلات نظام ما صرف وقت و بودجه زیاد برای کارهای بیهوده است.
وی با تاکید بر اهمیت این راهبرد، خطاب به مسئولان حوزه فرهنگی و اجتماعی گفت: کاری کنید که طرح‌هایتان نهادینه شود و رنگ و بوی سلیقه‌ای نداشته باشد تا مدیران بعدی نیز مستمرا پیگیر اجرا و انجام آن طرح‌ها باشند.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی از برون‌سپاری به عنوان دیگر راهبرد در زمینه مسائل اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: برون‌سپاری یعنی استفاده از نیروی مردمی خودجوش و با تفکر بسیجی که به صورت داوطلبانه قادر به کمک هستند.   
وی افزود: باید با برون سپاری و استفاده از نیروهای فرهیخته و دلسوز برای ارتقای فرهنگ، از آنها در قالب موسسات، اتاق‌های فکر و تشکلات مردم نهاد بهره‌مند شد.
افشار ادامه داد: حتی بعضی از وظایف دولت ماننده نظارت‌ها و حمایت‌ها را می‌توان به وسیله این تشکلات و اتاق‌های فکر با مردم در اشتراک گذاشت.
قائم‌مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در ارتباط با برخی موارد مورد توجه در طرح تحول اجتماعی اظهار داشت: طرح ترویج حجاب و عفاف، راهیان نور بسیج دانش ‌آموزی در مدارس، ریشه‌کنی بی‌سوادی با توجه به انتقال نهضت سوادآموزی به آموزش و پرورش و همچنین توجه و سوق دادن خیرین به سمت انجام امور خیریه فرهنگی در مناطق محروم از مباحث مورد توجه در طرح تحول اجتماعی است.
افشار با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی گفت: فرهنگ در توسعه همه جانبه کشور در عرصه‌های گوناگون نقش بسزایی دارد و همچنین در حوزه سیاسی نیز در صورت نبود اخلاق جمعی پیشرفتی حاصل نمی‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول