اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفت؛

معرفی 721 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال‌وبختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون افزون بر 721 نفر از متقاضیان طرح مشاغل خانگی از طریق آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان برای دریافت تسهیلات به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.

معرفی 721 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی در چهارمحال‌وبختیاری
نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اشتغال را هدف نهایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و  اظهار داشت: با انجام طرح‌های پژوهشی مختلف نیازهای آموزشی با همکاری مراجع ذی‌ربط جمع‌بندی و سعی شده  با توجه به سند توسعه استان برنامه آموزشی تهیه و تدوین و  در راستای سیاست‌های برنامه پنجم توسعه اجرا شود.
وی تبیین نظام ملی مهارت و فناوری را از رویکردهای این نظام آموزشی برشمرد و گفت: برگزاری دوره‌های ارتقای مهارت برای مربیان راهکاری مناسب در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌روز و کارآمد به‎ شمار می‎رود.
سعیدی با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های این اداره کل در راستای توانمندسازی نیروی کار استان گفت: آموزش مشاغل خانگی، طرح آموزش استاد شاگردی، آموزش کارگران صنعت ساختمان، نیازهای آموزشی استان، عرصه‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای، تاکید بر استفاده از تکنولوژی روز از جمله این سیاست‌ها به‌ شمار می‎رود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در این استان گفت: تاکنون افزون بر 721 نفر از این متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به مراجع ذی‌ربط معرفی شده‌اند.
سعیدی اضافه کرد: برهمین اساس متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان www.ctvto.ir و ورود به بخش مشاغل خانگی اطلاعات لازم در این راستا را به دست آورند.
وی افزود: با توجه به اختصاص منابع مالی لازم در این باره و استقبال زیاد متقاضیان از این طرح ترتیبی اتخاذ شده تا روند معرفی متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر 721 پرونده معرفینامه دریافت کرده‌اند، گفت: از این تعداد حدود 300 پرونده تاییدیه لازم را دریافت و برای اخذ وام به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز مرتبط با حرفه مورد تقاضا از جمله فنی و حرفه‌ای، بازرگانی، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری نسبت به ثبت‌نام خود به سه صورت مستقل، پشتیبان و خوشه‌ای اقدام و تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول